Sadeltips!

V

Valencia

Är ute efter en beg. hoppsadel som jag å dressyrpållorna kan använda ibland;) Jag vill ha tips på hoppsadlar, som är mjuka och sköna att rida i!

Sv: Sadeltips!

Globus CliC kanske. Eller Cliff Barnsby, har ingen sån själv men har hört att de är bekväma och passar många olika hästar.

Om du vill ha en mjuk och skön sadel rekomenderar jag Passier. Däremot så kostar de en del..

Har funderat på alla nämnda. Har funderat på de mesta sadlarna=) Men jag ska köpa en beg. skön sadel i bra skick. Globus Clic CC är snygg, rätt skön om jag minns rätt. Har för mig att lädret är lite stelt dock...Det finns väl inte så många beg. Passier till salu tyvärr...

Om du vill ha en mjuk och skön sadel rekomenderar jag Passier. Däremot så kostar de en del..

dom är ju stenhårda!!! :crazy: i klass med stubben! haft en comet fs och inte 17 var den särskilt mjuk. gav dock bra stöd.
ang priset så finns det jättemånga billiga begagnade passiersadlar att köpa eftersom märket är opopulärt=låga priser.

nej ska man ha mjuk sadel ska man satsa på italienska märken som prestige och amerigo...

dom är ju stenhårda!!! :crazy: i klass med stubben! haft en comet fs och inte 17 var den särskilt mjuk. gav dock bra stöd.
ang priset så finns det jättemånga billiga begagnade passiersadlar att köpa eftersom märket är opopulärt=låga priser.

nej ska man ha mjuk sadel ska man satsa på italienska märken som prestige och amerigo...

Prestige har inte tilltalat mig särskilt mycket faktiskt. Har dock aldrig haft en hoppmodell av märket. Beg. Amerigo växer ju inte heller på träd.

vad har du fr dressyrsadel. Du måstwe ju utgå från vad hästen/arna kan ha.

Självklart måste jag det. Jag har en Bates InnoVa på båda som ligger bra. Prestige har jag haft, den var jag inte så överväldigad över. Den åkte fram vid ridningen så den såldes. Mitt ena sto är lite överbygd. Unghästen är rakare i ryggen...jag får nog åka till Skara och kolla vad de har där. Hittar man någon privat sadel på nätet så finns de ju oftast långt bort.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Shixle
·
Träning Jag hoppas att ni kan hjälpa mig med lite tips och idéer över hur jag kan träna min häst att stanna. Jag har en ung Nordsvensk...
Svar
15
· Visningar
683
Senast: skogaliten
·
Hundträning Hej jag har fått ta även en schäfer på 2 år som är oplacerad pga av föra ägaren hade misshandlat henne, Hon är osäker men tillgiven...
Svar
1
· Visningar
329
Senast: Springer
·
Utrustning Vänder mig i första hand till er som bor på egen gård, och inte bara tar hand om hästen i samband med ridning. Jag behöver nya...
Svar
16
· Visningar
695
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka