Sadeln snurrar runt

_FiA_

Trådstartare
Vi har fått låna en allroundsadel av en vän, den verkar ligga bra på henne. Problemet är att den snurrar runt lite grann när man ska sitta upp, om man inte har pall (vilket vi oftast har) På vilket sätt passar den inte då? Hästen har en väldigt runt mage, ingen manke knappt och rundad rygg om det nu kan spela in.

Sv: Sadeln snurrar runt

Den kan vara för smal, men det är jättesvårt att säga utan att se en bild eller i verkligheten, men det är alltid svårt med hästar som är runda över ryggen och har lite manke, finns inget som tar emot då.

funderade också på om den kunde vara för smal, men fram vid bogen eller vad man säger så ligger den an men den trycker inte? den ligger an hela vägen ner, verkar passa bra där. men de kanske kan vara för smal ändå?

Bossorna kanske har fel form? Ex. för takformade för en platt rygg?

Bossorna? haha. Har ingen koll då jag är westernryttare.

OK, men du har ingen möjlighet att ta lite bilder från alla möjliga vinklar o vrår så vi kan hjälpa dig se ifall det är något som för ögat är synligt förstås?

Jo det sskulle jag kanske kunna göra, om jag kan få min kamera att fungera.

Du har ingen kamera på mobilen då? :idea:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
638
Senast: cowgirl81
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 216
Senast: iNHALE
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
761
Senast: WildWilma
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 655

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Alternativ till försäkring
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Tillbaka