parfymflaska
Trådstartare
Jag har en häst som är lite tjock, lite överbyggd bak och dessutom lätt i arslet. Kickar och bockar både i glädje och protest när hon är på det humöret. Mitt problem är att sadeln (dressyrmodell) gärna åker fram lite på henne. Inte så konstigt, magen trycker fram sadelgjorden och sadeln följer med, en bakutspark på det så sitter jag plötsligt framme på manken. Jag fick låna en gjord med platta häromdagen, det hjälpte lite så jag ska köpa en sådan. Men funderar även på en antiglid-padd under sadeln för att verkligen hjälpa till att hålla allt på plats (tills magen är mindre). Känner ingen som har en sån som jag kan låna och testa, så jag undrar 1. om antiglidpadd verkligen funkar, och 2. vilken sort som funkar bäst isf? Vad jag sett verkar det vara antingen gel eller någon slags neopren som finns att välja på.
Jag har skummat tidigare trådar, men där står det oftast bara "köp en bra aniglid-padd", jaha, och vilken är bra då?
(Och för att besvara standardfraserna: Ja, sadeln passar, och Nej, hästen har inte ont)
Jag har skummat tidigare trådar, men där står det oftast bara "köp en bra aniglid-padd", jaha, och vilken är bra då?
(Och för att besvara standardfraserna: Ja, sadeln passar, och Nej, hästen har inte ont)