Sadelmärken

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare linlar1
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 701
L

linlar1

Hej!
Jag har en häst med ganska rak, relativt kort rygg och tydlig manke. Jag har nu en sadel 31/17.5 som passar. Nu letar jag efter en allround eller hoppsadel, men det finns ju hur mycket som helst att välja på. Budgeten är ca 5000kr. Vad tycker ni, beg sadel eller ny av billigare märke? Favoritmärken?

Hälsn. Lina

Sv: Sadelmärken

Ett märke som jag gillar skarpt är Albion, har iofs endast provat en dressyr.
En Albion skulle kunna passa din häst, men är nog svår att hitta för det priset, även som begagnad...
Glöm inte att ta ut en sadelmakare/utprovare.

Det finns jättemånga trådar om det här..........
Finns jag vet inte hur många trådar där olika personer har beskrivit deras hästar (och i många av trådarna har de varit samma som du beskrivit) så sök på forumet...
Om du vill ha specifika tips till din häst skulle jag råda dig att lägga in en bild istället.

För det priset skulle jag söka på begangnatmarknaden. Ta ut en sadelmakare/utprovare som kan hjälpa dig hitta en som passar både häst och dig!

Lycka till! :)

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
5
· Visningar
343
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 081
Senast: Barret
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
962
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 278

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka