Sadelgjord som håller bak sadeln

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare sova
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 036
S

sova

Är det någon som provat en sådan? :confused: Vet att bla Hansbo och Chetak säljer dessa. Själva gjorden är inte rakt formad som "normala" gjordar, utan ligger längre fram mitt under hästen än vad den gör vid spännena... Någon som förstod? :crazy:
Gillar principen, men den billigast går på 800+ så man vill höra sig lite för först :)

Köpte en sån (sadelmakaren i strömsholm sydde upp en åt mig). Den fungerade inte. Det blev snarare värre pga att när sadeln ändå åkte fram drog den med sig skinnet vilket följde i skav. Den kanske fungerar för andra, men inte för mig. En massa hundralappar åt skogen. :cry:

mvh :bump:

Liknande trådar

Utrustning Har en häst där sadegjorden hamnar långt bak även när sadeln ligger på plats. Har ni förslag på gjordar som hamnar längre fram fast...
Svar
4
· Visningar
490
Senast: iNHALE
·
Utrustning Finns det någon form på sadelgjord som förhindrar sadeln att glida bakåt, eller är det bara brösta som gäller i det fallet? Hästen är...
Svar
15
· Visningar
6 895
Senast: Dressyren
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 952
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 806
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka