M
mariahmia
Jag har förr svurit över alla trådar med sadelfrågor, men nu behöver jag hjälp själv. Har en stoooor hablval på 178 cm och lite halvgrov. Jag har idag en childeric som jag var jätte nöjd med, men eftersom jag är jätte känslig i sätet och ryggen så har jag nu börjat få ont i ryggen... jag är svankryggig och är lite framåtlutad.
Jag är lång, 180 cm och söker alltså, håll i er nu...
en sadel som är mjuk att sitta i , mjuk för hästen, stora knästöd, för jag har jätte lätt att dra fram benen och upp knäna, så knästöden får inte sitta för långt fram...
Det känns som om jag provat allt och inget passar. Jag vill komma ner "i" hästen, och inte komma för långt uppepå...
Jag har provat Henry D R - Knästöden för långt fram....
Jaguar - jag hamnade uppepå, och bara studsade runt...
Prestige Leonardo -- Helt ok, men lite jaguarvarning...
Childeric-- underbarför sitsen, men lite för bred midja och tyvärr för hård i sitsen....
Hur skall jag göra??? Skall jag börja samla på frimärken istället? Jag är en rutinerad ryttare och jag sitter igentligen ganska bra, men jag vill att det skall kännas 100% och jag vill framförallt inte få ont....
Jag är lång, 180 cm och söker alltså, håll i er nu...
en sadel som är mjuk att sitta i , mjuk för hästen, stora knästöd, för jag har jätte lätt att dra fram benen och upp knäna, så knästöden får inte sitta för långt fram...
Det känns som om jag provat allt och inget passar. Jag vill komma ner "i" hästen, och inte komma för långt uppepå...
Jag har provat Henry D R - Knästöden för långt fram....
Jaguar - jag hamnade uppepå, och bara studsade runt...
Prestige Leonardo -- Helt ok, men lite jaguarvarning...
Childeric-- underbarför sitsen, men lite för bred midja och tyvärr för hård i sitsen....
Hur skall jag göra??? Skall jag börja samla på frimärken istället? Jag är en rutinerad ryttare och jag sitter igentligen ganska bra, men jag vill att det skall kännas 100% och jag vill framförallt inte få ont....