Sadel till matsalsbord?

orcide

Trådstartare
Min häst har absorlut ingen manke och är svankig + väldigt överbyggd bak OCH är bred som en gammal ardenner .
Jag har letat o letat men måste ha en sadel som är helt platt om man lägger den på en plan yta .
Finns det sånna? Nån som vet nåt namn eller märke på xxxxx-vid bom westernsadel ??

Sv: Sadel till matsalsbord?

Kolla med Piraja här på westernforumet. Hon har någon ultrabred sadel och den ligger bra på hennes biffiga madame! :)

Simco har en sadel för väldigt breda hästar och som passar om dom inte är för raka i ryggen...Simco draft horse tror jag den heter, köpte en beg. men dom finns annars på B-rjes, kan vi starkt rek. då vår ena häst ser ut att passa din beskrivning perfekt :-) Och sadeln ligger kalas på henne!

Hoppsan! Får man se en bild på din pålles rygg :-) Svårt att hitta en sådan bred sadel då, vet även att fabtron säljer halvsyntet sadlar som ska passa kallblod :-) Är din häst så bred eller är den även fet så om hästen går ner i vikt kan det vara lättare att hitta en passande sadel? Bara en tanke som jag menar väl me:) Har nämligen en sådan madam i hagen som ska föla när som, hon ser ok ut när hon är "normal" men nu usch vilken biff:)

Hittar ingen bra bild ...jag får ta mej ner i hagen o fota honom .
Nepp inte överviktig alls har tvärtom lätt att tappa hull .
Han är jättebred vid manken ingen upphöjd manke alls .
Svankig o väldigt överbyggd bak + westernhäst så han går i en väldigt låg form .
Det är som att rida i nerförsbacke *S*

Den sadeln som Piraja har har jag letat efter men Hov & Tass verkar inte ha den kvar. Och jag hittar den inte någon annan stans heller! Hittar nån en ÅF för den så hör av er!!

Den hette väl nåt på Trail XXL. Vet inte exakt!

Senast ändrad av en moderator:

Det finns ett märke som heter Crates. Tumbleweed säljer dessa. Jag har en bred häst. Bred bog och platt rygg. Sadeln funkar kanon! Det beror på att den är lite "utsvängd" ifram.

Min häst har absorlut ingen manke och är svankig + väldigt överbyggd bak OCH är bred som en gammal ardenner .
Jag har letat o letat men måste ha en sadel som är helt platt om man lägger den på en plan yta .
Finns det sånna? Nån som vet nåt namn eller märke på xxxxx-vid bom westernsadel ??

Jag har, som flera nämnt här ;) , en riktigt bred sadel till min Welsh Cob. Dock har jag inte sett sadeln i fråga hos de som tidigare haft den i sitt sortiment så jag tror den utgått.

TS: Om du pm:ar var i landet du befinner dig kan vi kanske stråla samman vid nåt tillfälle så du kan få prova. Sadeln jag har heter endast "CH XXL-trail". Har för mig att även Scandinavian Western hade den ett tag (minns lite dåligt :o ) men ett snack med Tommy där kanske kan lösa problemet ;).

Lägger in en bild på sadeln då den ligger på hästen i fråga.
2638_62744707765_735617765_1532267_4728275_n.jpg

Utan sadeln
n735617765_1545749_2346651.jpg

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
894
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Hej, har haft mycket sadel bekymmer med mitt fullblod. Sadelprovare häromkring har jag redan tagit ut men antingen tycker dom att det är...
Svar
17
· Visningar
3 864
Senast: Oknytt
·
Utrustning Jag letar efter en sadel till min unghäst, det är ett fullblod f. mars 2015 (exgaloppör utan karriär) som inte hunnit bygga några...
Svar
6
· Visningar
1 840
Senast: Debsie
·
Utrustning Vår arab har hos oss gått med en äldre Morris &Nolan sadel (allround/hopp) 15/32 med u-format koppjärn. Den passar perfekt och är säkert...
Svar
0
· Visningar
665
Senast: Aifos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka