emptyrings
Trådstartare
Det har inte gått så bra i mitt sadelletande till min arab - delvis på grund av min okunnighet misstänker jag. Han har kort anläggningsyta, hög manke och rak rygg. Sadelinprovaren sade att han var lite överbyggd, men står han hyfsat rakt så tycker jag väl inte att jag ser det så tydligt, så mycket är det nog inte. Jag har nog lurats att tro att han är bredare än han är, eftersom en Santa Cruz XW verkade sitta för tight, men när sadelinprovaren slängde på en stubben avalon igår, i bomvidd 32 låg den som en smäck. Hon har dock bara en ny sådan inne för tillfället och jag måste erkänna att jag tycker den är en smula för hård, helst eftersom jag älskar långturer och skall prova på lite distans till hösten - kan tänka mig den i ett år tills jag har råd med en trevligare sadel, men köper jag den ny förlorar jag förmodligen en hel del på den när jag skall sälja den igen.
Har inte hittat en enda begagnad avalon i rätt storlek inom Sveriges gränser, så jag lånade hem en siegfried hoppsadel som hon hade. Mina begränsade kunskaper till trots verkar den ligga i ordentligt bakåtlut, min misstanke är att bommen är för böjd.
så vad tror ni, finns det något som liknar avalonens bom som går att få tag på begagnat? Hur är Morris and Nolans sadlar? Han har ju lite av en alptopp till manke.. jag har kollat på mängder med trådar om sadlar på araber, men inte hittat någon som haft en hög manke att deala med.
Kan tillägga att han inte är helt igångsatt heller. Han hade stått flera månader när jag köpte honom för sex veckor sedan, han har redan ändrats en del i hull och muskler, men finns ju förstås risk att han ändrar sig mer...
Har inte hittat en enda begagnad avalon i rätt storlek inom Sveriges gränser, så jag lånade hem en siegfried hoppsadel som hon hade. Mina begränsade kunskaper till trots verkar den ligga i ordentligt bakåtlut, min misstanke är att bommen är för böjd.
så vad tror ni, finns det något som liknar avalonens bom som går att få tag på begagnat? Hur är Morris and Nolans sadlar? Han har ju lite av en alptopp till manke.. jag har kollat på mängder med trådar om sadlar på araber, men inte hittat någon som haft en hög manke att deala med.
Kan tillägga att han inte är helt igångsatt heller. Han hade stått flera månader när jag köpte honom för sex veckor sedan, han har redan ändrats en del i hull och muskler, men finns ju förstås risk att han ändrar sig mer...