SADEL- Problem

G

Gumzan_NF

Jag har en sadel som sitter bra på min häst men är för stor sits för mej, och jag har en sadel med storlek 17". Jag vill ha en sadel 16.5" till min c - ponny. Jag har försökt tittat på andra sadlar men inte hittat någon riktit bra hon har inte så stor manke men ganska bred rygg.

Jag hämtade hit min ridlärare och fick se att det var mindre stoppning i min sadel på högra sidan. Hon sa också att hon fått lite omt i ryggen pga. snedbelastning. jag lämnade in sadeln och har nu fått den till baka. Jag red första dagen och den kändes bra men senare kände jag att jag satt snätt. vad kan det bero på, och om jag skall köpa en ny sadel... vilken sadel!!!!!???? :confused: :confused:
Tacksam för svar....!

Sv: SADEL- Problem

Pga. av att du suttit snett tidigare så är din häst nog sned, därför känns det som om du sitter snett nu, när du kanske eg. sitter rakt. Be någon gå bakom och kolla!
Är din häst rak eller svängd i ryggen? Mkt eller lite manke?
Och nästan den viktigaste fråga, vad är det för märke på sadeln..?

//Janna

Sv: SADEL- Problem

a du kanske har rätt... hon har manke men inte mycket. jag tror att sadeln hette lews eller något.. vet inte riktigt... jag skall tästa det du sa!! tack!!

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 074
Senast: iNHALE
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 098
Senast: super
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 187
Senast: Mogge
·
Utrustning Vill bara inleda med att skriva att jag självklart kommer konsultera sadelutprövare vid köp av sadel, letar bara tips på sadelmodeller...
Svar
4
· Visningar
1 476
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka