Sadel ligger inte still

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare svea08_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 2 150
Sv: Sadel ligger inte still

lägg en ihoprullad handduk mellan padd el tjockt schabrak och sadeln på den sidan som sadeln glider....

Jag sa inget om att hennes tankar var rätt eller fel. Ville bara förtydliga frågan, för det verkade som om den glömdes bort i diskussionen.

Ta bort fårskinnspadden och testa utan vojlock helt en gång, och köp en tunnare vojlock eller helst en antigid. Kolla på Exklusive.nu (tror jag dom heter) Sadeln brukar inte ligga stabilare med en tjock fårskinnsfäll under!! Det blir svajigare.

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
896
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Är det någon som har koll på Källqvists Genesis sadel med utbytbart koppjärn -->allround mot hopp skulle jag gissa att det är? Är det en...
Svar
7
· Visningar
666
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 397
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 202
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka