AnNanmandrus
Trådstartare
Jag undrar vilka märken som säljer typiska distanssadlar? Har testat en del olika och kommit fram till att en lätt bladsadel vore nog det bästa. Har testat bomlösa av olika modeller men insett annat dem är inte alls rätt i mitt fall... Westernsadel är för tung och personligen tycker jag att man blir för fastlåst då jag egentligen föredrar att vara barbacka! Engelska sadlar gillar jag inte då man sitter med så mkt svankrygg i dem. Dessutom är inte detta en bladssdel..
Så vilka alternativ finns kvar? Jag har en gammal manskapssadel men tycker denna väger för mycket. Har kollat på Norton distanssadel, är dessa bra? Modellen verkar vara av min typ så vad finns det som liknar? Finns något märke på mo..något som också verkar bra, någon som känner till dessa?
Funderar även i allmänhet över de spanska modellerna, tex star trekk och chezz. Akademiska och barocksadlar, är de bra alternativ för distans?
Så vilka alternativ finns kvar? Jag har en gammal manskapssadel men tycker denna väger för mycket. Har kollat på Norton distanssadel, är dessa bra? Modellen verkar vara av min typ så vad finns det som liknar? Finns något märke på mo..något som också verkar bra, någon som känner till dessa?
Funderar även i allmänhet över de spanska modellerna, tex star trekk och chezz. Akademiska och barocksadlar, är de bra alternativ för distans?