Sack avkommor?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare carwes
  • Startdatum Startdatum
C

carwes

Någon som kan berätta hur de är och hur de ser ut?
Och var Sack själv står nu.
Och om han finns på semin?

Sv: Sack avkommor?

Saigon är ju ett bra exempel på hur hans avkommor ser ut.;)
Sack såldes utomlands för några år sedan, kommer dock inte ihåg vart, men det är det säkert någon annan här som gör.

Sack blev väl såld till Danmark, om han är kvar där vet jag ej. Tror inte att någon tar in semin på honom.

Jag har ett fantastiskt vackert sto efter honom. Hon är bedömd med 9 & 10 på typ, och har också tre bra gångarter och ett mkt bra temperament. Nu har hon ett mkt bra möderne, så allt är nog inte Sacks förtjänst.

Jag känner en riktigt fin! Rör sej super trevligt och är en liten arbetsmaskin. Där är det D-Day bakom mödrenet, något Brinken skrattade åt, tyckte absolut inte man skulle lägga Sack på det. Men bra blev det ändå:) Dock sabelbent, något jag hört inte är helt ovanligt efter honom....? Har jag fel?

Jag har sett avkommor i både väldigt små och gigantiskt stora storlekar.
Många har varit väldigt snälla och trygga att rida in och rört sig trevligt. Dock lite raka i sina framben och tyvärr har flera haft fula huvuden..
TRoligtvis finns det semin på honom men jag vet inte säkert.

Min förra häst var efter Sack. Superfin och väldigt arbets,- samabetsvillig. Och han hade ett otroligt bra psyke och temperament. Jag kan skicka en bild på honom senare om du vill. Ska bara lägga in dom i datorn och då behöver jag den andra här hemma.=)
Sack står i danmark nu (men det hade visst redan skrivits här) Lycka till!

Vet att tråden snart är ett år gammal men skulle gärna vilja se bilder på Sack avkommor :) Några som har kanske?

Har tyvärr bara dåliga bilder. Här är en bild från en maskeradhoppning, hästen är i alla fall fin...

Jawamaskeradhopp.jpg

Här finns en film på henne http://www.youtube.com/watch?v=Q4C2UIrPd_8

Väldigt fin häst :) Gick in och kollade filmen och hon ser ut att ha en otroligt härlig trav :) Hittade en hoppfilm också och hon ser trevlig ut i hoppningen också. Måste varit härligt med den rundan på första tävlingen. Har ni varit ute och hoppat ofta eller blir det mest dressyr tävlingar?

Har tyvärr bara dåliga bilder. Här är en bild från en maskeradhoppning, hästen är i alla fall fin...

Jawamaskeradhopp.jpg

Här finns en film på henne http://www.youtube.com/watch?v=Q4C2UIrPd_8

Det är en dressyrhäst, så hon tävlas i dressyr! Hon hopptränas för att hon tycker det är himla kul + att använda andra muskelgrupper. Hon har nog ingen vidare hoppteknik, men en sjuhelsikes vilja ;).

Den där viljan lyste verkligen igenom på hoppfilmen :)

Det är en dressyrhäst, så hon tävlas i dressyr! Hon hopptränas för att hon tycker det är himla kul + att använda andra muskelgrupper. Hon har nog ingen vidare hoppteknik, men en sjuhelsikes vilja ;).

Haha, jag hade inte sett hoppfilmen på henne. Kul! Jag tror att lillasyster (07:an) kommer att se ut precis som Jawa när hon blir stor. De är otroligt lika!

Inga fler som har bilder? Med över 300 listade avkommor på blup så borde det allt finnas lite fler bilder :)

Har också haft en jätte trevlig valack efter Sack - Lansiär! tyvärr satte diverse skador stopp för tävlingskarriären... Han fick 9 på typ, jätte fint litet huvud men väldigt bestämd(-: har nog inge bra bilder tyvärr då det var några år sedan...

Jag har träffat en Sack-avkomma.
Han var ganska liten, ganska tung och lågställd. Gångarterna var normalstora men långsamma. Men han var snäll och trygg.

Min syster hade en Sack-Labrador... stor (ca 173) och gudasnäll var han, gick bra i både dressyr och hoppning. Grov i typen, den gamla sortens hbl. Men ett otroligt vackert och uttrycksfullt huvud har han.

Hade en Sack avkomma hemma ett tag, super trevlig häst att rida + för trav. Dock inte lika härligt "huvud" och hon var liten, 160 cm.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 419
Senast: Freazer
·
Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
599
Senast: Robina
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 077
Senast: Piaff
·
Avel Vad har ni för erfarenhet av Van Vivaldis avkommors temperament? Har sett många men inte hanterat någon. Har också hört väldigt olika om...
Svar
14
· Visningar
1 463
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka