SÅ överlycklig!! Allergi=borta!

FrontLine_

Trådstartare
Eller ja, borta och borta, men känner inte av det iaf!

Jag har länge varit allergisk mot en hel del saker, men det som har svidit mest har varit hästarna. Därför har jag haft ett uppehåll i snart två år, mest pga jag blev så deppig över att bli så dålig efter jag varit i stallet.

NU, två år senare, har jag hämtat ut min medicin och provat, and guess what.. Idag har jag mockat, och dammat på som en galning.. UTAN att bli hyperdålig. Visst, känner av lite snuva.. men so what.. Jag ska upp tidigt imorgon och åka till hästarna!:D

Även min extrema kattallergi är inte lika farlig..
Idag har nog min kropp fått stå ut med mycket, då jag medvetet utsatt mig för det jag vet att jag är allergisk mot (inget att rekomendera) men ingen är nog lyckligare än jag :D:D

Ville bara dela med mig av min glädje!:banana:

Sv: SÅ överlycklig!! Allergi=borta!

Va roligt!:banana:
Skulle inte stå ut med att vara allergisk mot hästar!
Jag är allergisk mot katter istället. :grin: men har lärt mej att ja får klappa bara ja går raka vägen och tvättar händer och ansikte efteråt.

GRATTIS!!!!:bump::banana:

Själv är jag timotejallergiker,det vill säga det man oftast gör hö av,och torkar.:grin: Klarar knappt av att väga upp hö till pollen,tar 1 minut sen snuvar jag som en idiot resten av kvällen:crazy:

:):):):) grattis fortsätt tänk att det går bra....:love:

Måste kännas jättehärligt! :laugh:

Min katt-allergiska kompis har gått från att när vi blev kompisar knappt kunnat/vågat klappa mina katter till att nu några år senare ha köpt kattunge av oss :D

Väldigt roligt när man kan göra sånt man inte "borde" kunna pga av allergi :)

Jag vet hur du känner dig!:D Jag är Miedos kompis som till slut lyckades övertala mina föräldrar att vi skulle få ha en av hennes kattungar på prov. Visst kände jag av lite i början (men det visste ju inte mamma eller pappa..;) ) Men nu så känner jag inget alls och känner inte av andra katter heller:D:D:D

Allergi är inte kul.

Jag är allergisk mot i princip allt på pricktestet. Inklusive hästar. Men det hindrar inte mig. Faktiskt är jag rätt ordentligt allergisk.

Men jag tar oxis, pulmicort och bricanyl. Håller det i schack. När det är pollensäsong tar jag även allergimedicin typ tavegyl.

Jag klarar en dag i ridhus, och så, men inte mer. Vi har eget stall, och där kan jag styra ventilationen efter behov. Vi har oftast dörrar öppna och välventilerat. Då går det bra.

När hästarna är riktigt leriga efter att ha rullat sig i hagen på våren, så får dottern borsta. Det är nästan det värsta, riktigt leriga hästar. Det dammet som blir är inte att leka med för en astmatiker.

Men det går. Även om jag helst skulle ha sluppit allergin. Men hästarna är mitt liv och min livsstil, så det är bara att ordna så att det funkar.

*kl*

Min syster var väldigt allergisk mot både det ena och det andra. Hon började gå till en kiropraktor och blev knäckt i kotorna. Hennes kotor låg o klämde och han påstod att det var anledningen till hennes allergi. Och tro det eller ej, men från att ha varit inomhus med stängda fönster och dörrar på somrarna när grannarna klippte gräset, till att kunna klippa gräset utan att ta tabletter.

Hon blev i princip av med sin allergi, men måste underhålla den. Tyvärr har hon slutat med behandlingen av olika anledningar :grin:, och den har kommit tillbaka lite grann.

Men har även lite släktingar som gör samma behandling och det fungerar super på dem också.

Så har ni lite pengar över, så släng ut dem till en kiropraktor ;)
(går dock inte att bota nickelallergi)

till TS:
Grattis! Måste kännas som en befrielse!

GRATTIS!!!!!!!
Gu vad roligt att slippa alergin :banana:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama