C
Cosheen
Ni som följde min och min pållas kamp om hennes dräktighet och fölungar... Hon släppte som sagt mjölken redan i mars och vi hade veterinärer ute och kikade på henne och ingen visste vad det kunde vara.... Den 4/5 så fick vi ju svaret... Det var tvillingar... Hingstungen hade dött i magen på henne och det var det som startade allt.... Stofölet levde drygt ett dygn innan vi beslutade att ta bort henne... Hon var så liten, så liten.... Själv låg jag på sjukhus höggravid och sjuk i havandeskapsförgiftning....
Nu trodde jag att allt hade vänt men ack vad jag bedrog mig...
Pållan är nu återförenad med sina fölisar på de evigt gröna ängarna... Hennes svåra senskada läkte aldrig och hon vart bara sämre och sämre trots två års konvalecens. Hon förtjänade mer än så efter (trots senaste årens tråkigheter) att ha skänkt mig så mycket glädje. Jag är oerhört privilegad att ha fått vara en del av hennes liv... Hon var min bästa vän... Hur överlever man saknaden och sorgen efter sin bästa vän?
Sov så gott Saga.... Jag älskar dig!
// Cosheen
Nu trodde jag att allt hade vänt men ack vad jag bedrog mig...
Pållan är nu återförenad med sina fölisar på de evigt gröna ängarna... Hennes svåra senskada läkte aldrig och hon vart bara sämre och sämre trots två års konvalecens. Hon förtjänade mer än så efter (trots senaste årens tråkigheter) att ha skänkt mig så mycket glädje. Jag är oerhört privilegad att ha fått vara en del av hennes liv... Hon var min bästa vän... Hur överlever man saknaden och sorgen efter sin bästa vän?
Sov så gott Saga.... Jag älskar dig!
// Cosheen