Så kallt om tassarna!

Speciella_tina

Trådstartare
Vi har ju fått ordentligt med snö här nere i skåne, och det är inte helt utan problem..

Min hund är en korsning mellen korthårig kanintaw och chihuaua, och ganska frusen på vintern. Detta brukar normalt inte vara något problem eftersom hon får på sig en liten tröja om det är kallt!

Men, nu till problemet, hon blir så kall om tassarna! Efter en kvart så blir hon så kall om tassarna att hon får ont i dem, och bokstavligt talat skriker!

Vad fan ska man göra? Jag kan ju inte gärna köpa skor till henne...:confused:

Fler med liknande problem?

/Tina

Sv: Så kallt om tassarna!

Klart att hon ska få skor om hon fryser så!! Sy ett par små i fleece! Det gör du på en kvart!

Jag tror hon kommer att få problem att gå i dem, det borde bli klumpigt på hennes ubersmå tassar??

Gå in till en djuraffär finns färdiga "skor" ofast med halkskydd också är som med barnvantar en rem man drar åt.

Du syr såklart strumpor/skor! :D
i fleece med något vattentätt material nere vid tassen!!! och en dragsko så kan dra åt runt tassen så de inte trillar av!:bump:

Haha! Finns de i rosa?:p

Jag har alltid tänkt mig själv med en lite "rejälare" hund, men ändå en lättdresserad ras!

Men så snubblade jag över min Lady, deffinitivt inte lättdresserad!:love:

Och nu går jag här med min "Paris Hilton" hund under armen!!

Om de skulle bli lite blöta är ingen fara. Hundarna går knappast torrskodda jämt... Det som blir kallt är tassen direkt mot snön. Fryser hon så dant så är hon sökert inte ens ute så länge att fleecen hinner bli blöt... Köp en tunnare fleece. Man kan sätta kardborreband högst upp som man drar åt runt benet.

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 903
Hundhälsa Idag på promenad fick Monster vad som såg ut som köldkramp... Fast han är fyra år, har aldrig så vitt jag minns fått det förut...
Svar
12
· Visningar
1 756
Senast: dpmatte
·
Hundhälsa Jag blir så jävla less ang min sjuka hund. Det började här i vår att min hund (efter långvarig trötthet som inte visade sig bero på alla...
Svar
19
· Visningar
4 890
Senast: Nominous
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama