- Svar: 12
- Visningar: 1 267
Ingalill Wallin är ordförande för Blå Stjärnan i Kalmar och tycker det är viktigt att planera för sin hästs välmående i god tid.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så känner jag också. Jag vill veta vad som händer med dem, det känns som det ingår i mitt ansvar.Blir avlivning. Den ena gammal och skulle inte klara sig länge om det inte är sommar och den andra inte gammal men även inte klarar sig länge utan extra mat.
Går ju inte att veta att jag kommer tillbaka innan sommaren eller maten är slut och lite för mycket kärr, stup och snabba vägar för att släppa ut även om det bara skulle vara för ett tag.
Ingalill Wallin är ordförande för Blå Stjärnan i Kalmar och tycker det är viktigt att planera för sin hästs välmående i god tid.
At the Marine Corps Mountain Warfare Training Center, U.S. Special Forces are taking a 15-day course on horseback riding. As Chip Reid explains, horses and mules will play a key role in mountain warfare where transportation options are slim.
Det borde finnas gamla slåttesmaskiner lite här och var, men mest troligt har de flesta stått ute i alla år så de rostat ihop. Du får leta reda på några så kanske du kan bygga ihop till en fungerande?Det blir väl till att sätta hästarna i arbete på allvar, och se till att utbilda unghästarna färdigt.
Åtminstone för mig som har inkörda brukshästar. Det lär ju definitivt bli att köra häst i skogen för att få fram ved, och timmer. Och så mycket som möjligt i jordbruket, för att spara diesel, för det lär bli en bristvara.
Tyvärr saknar jag en del jordbruksredskap för häst, skulle t.ex. vilja ha en hästslåtter enbet. Det känns rätt övermäktigt att att slå allt gräs med lie. Släpräfsa har vi, och kan dessutom köra den.
Krakstörar och ståltråd till hässjor finns, jag gjorde en hel massa nya störar för fyra-fem år sedan, men det är ju enormt mycket mer jobb med löshö än med balar.
Gräset ska ju användas till foder i lantbruket, till hästar och får, och blir det krig, så ser jag till att hålla ett par hushållskor.
Grovfoder är ju det allra viktigaste.
Jag har tyvärr aldrig till fullo lärt mig plöja med häst, jag har bara provat, och har heller ingen komplett plog, men vi har ett potatisåder. Så ett stort potatisland får det bli.
Jag har också harvar av några olika slag.
Med brist eller ojämn förekomst av el, så kan man behöva bygga om stängslen, så att de inte enbart är elstängsel, utan i trä.
Det finns, både hela och dåliga, men jag har lagt en del av det där på is sedan några år, och mest ägnat mig åt uppfödning och inkörning av unghästar.Det borde finnas gamla slåttesmaskiner lite här och var, men mest troligt har de flesta stått ute i alla år så de rostat ihop. Du får leta reda på några så kanske du kan bygga ihop till en fungerande?