s.k proteinknölar

Sv: s.k proteinknölar

Jag har minskat på lusernet nu och avvaktar. Tror ej det beror på hösilaget då han alltid ätit Hösilage. Det är inte krafft lusern utan Green vad den nu heter mer. Vi får se helt enkelt.

Jag har minskat på lusernet nu och avvaktar. Tror ej det beror på hösilaget då han alltid ätit Hösilage. Det är inte krafft lusern utan Green vad den nu heter mer. Vi får se helt enkelt.
Jag skulle ta bort det helt för att verkligen se om det är lusern som är problemet.

Det är väl Green Power då? Är det Lucerne eller Alfalfa? Lucerne har melass som tillsatts medan alfalfan har sojaolja i stället. Det kan kanske vara viktigt?

jag tog bort lusernet helt för några dagar sen och knölarna har minskat, dom är inte helt borta men dom har minskat. så därför vågar jag inte fortsätta ge lusern men jag behöver ju ändå ha något för att komplettera mitt hösliage.

mitt smrp är 39 och MJ 7.8.

Någon som har tips på vad jag kan ge istället? han funkar ej bra på have och vill helst inte ge något protein tillskott som itne ger någon "tuggtid" om ni förstår mig rätt..

är fibergi bra?! det är dock inte jätte högt protein.. han är lättfödd men tränas relativt hårt men vill inte ge för mycket energi pga hans tjockhet ;)

funderar på fibergi låg eller mustans orginal musli... får ihop en bra foderstat (enlit programmet) med 10 kg hösilage och 0.6 kg mustang.. får fundera och spåna vidare..

Liknande trådar

Foder & Strö Först och främst måste jag fråga hur man fodrar en unghäst, efter aktuell vikt eller en uppskattad vuxen vikt? Har för mej att det är...
Svar
8
· Visningar
1 794
Senast: MonteRose
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 570
Senast: moonstruck
·
Foder & Strö Vi har två hästar på lösdrift som går medelmåttigt arbete, tränar ibland dressyr, ute i skogen, körs långa sträckor för vagn och rids...
Svar
14
· Visningar
1 574
Senast: Zuzzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka