Ryttarlicens?

Z

Zannaah

Måste man har ryttarlicens när man tävlar islandshäst (gångarttävlingar)? För då måste man väl har grönt kort också, vilket jag har för mig att man inte måste ha på islandshästtävlingar? Är jag helt ute och cyklar?

Sv: Ryttarlicens?

Man måste ha licens ja, den löser du i din hemmaklubb för respektive tävling. Lätt, öppen, nationell.

Det är inte samma ryttarlicens som på tävlingar som är anslutna till SvRF. Alltså är det hos din islandshästförening du löser din ryttarlicens. Du behöver inget grönt kort.

Tack, du har räddat min dag, månad och mitt år :bow:.

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
768
Senast: Ajda
·
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
265
Senast: Roheryn
·
Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
382
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
776
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025