Buck
Trådstartare
nu har min shettis sett att gräset är mycket grönare på andra sidan staketet, vilket har resulterat i att hon i förrförrgår rymde 3 gånger, förrgår 2, och igår 2 gånger. vi har 2 eltrådar och en jordad tråd i mitten men åndå så springer hon under! igår så slet jag hela dagen med att sätta upp plankor runt hela hagen så att hon skulle stanna inne, men 1 min efter att jag släpt henne i hagen så springer hon under tråden och rätt igenom plankan! det var bara en ganska tunn planka men ändå jag är redigt trött på henne nu och funderar på att sätta upp fårnät runt hagen och ha 3 trådar+ plank + fårnät. det borde väll hålla henne inne?
shettisen är fång ponny och går själv i en så gott som gräs fri hage, så varje gång hon rymmer så finns det en hög risk att hon får fång igen
hon rymmer bara in i sommar hagen till mina andra hästar (de delat staket) men där så kan hon lätt springa under tråden också då det bara finns 2 trådar som sitter högt.
shettisens stängsel ser typ ut såhär,
mark-30cm- eltråd - 30cm - jordad tråd + bräda - 30cm eltråd - 30cm eltråd.
häst jäklen springer under allting! med el i tråden.
hur håller ni era rymlingar inne? nu så står shettisen inne i boxen ensam men det kan hon ju inte göra resten av sommaren
hjälp!
shettisen är fång ponny och går själv i en så gott som gräs fri hage, så varje gång hon rymmer så finns det en hög risk att hon får fång igen
hon rymmer bara in i sommar hagen till mina andra hästar (de delat staket) men där så kan hon lätt springa under tråden också då det bara finns 2 trådar som sitter högt.
shettisens stängsel ser typ ut såhär,
mark-30cm- eltråd - 30cm - jordad tråd + bräda - 30cm eltråd - 30cm eltråd.
häst jäklen springer under allting! med el i tråden.
hur håller ni era rymlingar inne? nu så står shettisen inne i boxen ensam men det kan hon ju inte göra resten av sommaren
hjälp!