Rygg gymnastik

WhoIsItAgain

Trådstartare
Fyll på med mer tips. Dessa har jag kommit på.

*Klättring
*Cavalettiarbete
*Tömkörning

Vill gärna få mer tips. Handlar om att muskla upp en rygg som är svag för tillfället. Har tappat muskler efter en skade och viloperiod.

Sv: Rygg gymnastik

Viktigt att träna magen också :idea:

Fick tips av min massör att klappa(slå lätt) under magen på hästen. Till en början i ganska snabb takt och ganska lätta slag = tränar ytliga magmusklerna
Sedan när de ytliga blivit lite starkare, även i långsammare takt och med lite hårdare slag = tränar djupare magmuskler

Och med slag menar jag klappar, däng inte upp hästen ;)

Ryggen kan man också stimulera genom att lyfta hästen under magen med några fingrar i mittlinjen.
Man kan även trycka lätt på var sida om svansroten så att hästen skjuter rygg.

Löshoppning :bump:

Så jobbar vi iaf :banana:

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
385
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
821
Senast: tara
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 084
Senast: Skjøldur
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 326
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka