Ryckningar i öga

_FiA_

Trådstartare
I ungefär 3 veckors tid har jag haft nervryckningar i mitt vänsteröga. Första dagarna var det nästan konstant men sedan har det kommit och gått under dagen och jag blir galen. Är det verkligen normalt att det fortsätter rycka efter 3 veckor?

Är väl inget allvarligt känns det som så jag har inte ringt sjukvården, och dom kan väl kanske inte göra något ändå. Jag är visserligen stressad men det är inget jag kan förändra just för tillfället, om det beror på det kanske?

Jag får så i stressiga perioder. Försök att dra ner på stressen och se om det ger med sig? Om det inte gör det skulle jag kontakta sjukvården.

Mängder? :confused:
Jag har en energi dryck på morgonen, 250ml 33mg/100ml, sen dricker jag nog 2l cola på en dag. Gjort så i nog 5 år nu :p

Hua :nailbiting:. Energidryck drack min sambo men jag "tvingade" honom att sluta. Eller ja, när en bekant till honom hastigt avled vid 24 års ålder (den killen drack mycket energidryck och sprit...) så blev han rädd och till slut la av rakt upp och ner efter att ha dragit ner på det under min stöttning, han var beroende av skiten men överdoserade aldrig. Han fick hjärtklappning av skiten då han även såklart dricker kaffe.

Hua :nailbiting:. Energidryck drack min sambo men jag "tvingade" honom att sluta. Eller ja, när en bekant till honom hastigt avled vid 24 års ålder (den killen drack mycket energidryck och sprit...) så blev han rädd och till slut la av rakt upp och ner efter att ha dragit ner på det under min stöttning, han var beroende av skiten men överdoserade aldrig. Han fick hjärtklappning av skiten då han även såklart dricker kaffe.

Har ju gått från 3 burkar stora 500ml till en liten 250 per dag :laugh: Fattar inte att jag lever ibland. Energidryck, godis och KFC :p

Mitt högra öga är en perfekt indikator på när jag stressar för mycket.
Det kan rycka i flera månader, bara mer eller mindre. När det är en sån period så rycker det utav tusan om jag blir arg eller upprörd eller extra stressad.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
697
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag ska plocka ur min hormonspiral (Mirena) på måndag. Jag har varit som ett åskmoln sen någon vecka efter att den sattes in...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
8 320
Senast: ExtraW
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 066
Kropp & Själ Får man starta en ”tolka mina Covid-symptom”-tråd? Har försökt ringa 1177 i två dagar nu men det går verkligen inte att komma fram, och...
2
Svar
28
· Visningar
4 088
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar