Den enda nackdelen är att de inte är helt lätta att få tag i
Uppdatering, Nu har vi flyttat till gården! Mina två hästar har tagit det med ro även om de blivit väldigt fästa vid varandra - som jag misstänkte. Båda gnäggar när de blir lämnade ensamma i hagen. Även om russtjejen inte brukar sakna sin kompis förren efter nån halvtimme. Det har gått bra ända tills igår när stora hästen åkte iväg på Pay & jump och var borta några timmar. Lilla russfröken stod snällt i hagen och gnäggade lite övergivet - ända till dottern och plastdottern gick ner och hälsade på henne och när de lämnade henne så stack hon igenom grinden och sprängde nedre tråden. Så det blev till att sätta på el en stund och då stannade hon i hagen utan protester.
Jag har även fått paddocken uppharvad av en bonde - paddocken hade blivit mer gräs än grus
Så köpte jag två armeringsjärnsnät som jag snörade ihop i en bunt och så fick Russfröken sladda paddocken. Jag gillar verkligen att förena nytta med nöje även om det tar tid. Ska lägga på lite tyngder nästa gång så sladden kommer ner lite i gruset och så russfröken får jobba lite mer.
Nu går båda i en mindre hage - ca ½ ha med lite förvuxt bete, russfröken är rund om magen men inte jättefet än så länge. Stora hästen behöver få lite stödfoder så hon kommer få gå i en mindre hagen brevid under dagarna och få extra hösilage. Båda går ute dygnet runt än så länge och kommer göra det så länge vädret ser ok ut.