Russ hingstar - vad finns det för några läckerbitar?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare cerrox
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 470
C

cerrox

Så ska man till våren/sommaren äntligen flytta till ett alldeless eget ställe & då kommer jag att ta hem mitt söta lilla russ sto!! Åååh vad jag lääängtar, saknar henne såååå!!! :love:

Jag har länge funderat på att betäcka henne, men inte så länge jag inte kan ha henne hemma, men nu så kan drömmen bli sann....jag ska bara hitta en läckerbit åt henne!! ;) Så vad finns det för några? :d

Tyvärr är inte mitt sto premierad eller utställd eller så, men vad jag har förstått så har hon en ganska bra stam, iallafall pappan som är Nomad G 424 som är premierad ELIT och BIS-vinnare & mamman Essi 3273 dock har jag inte hittat någon info alls om henne.

Hon är själv inte alls hög, 119 tror jag, så hon vill ha en stor kille!! Så fram med förslag på vad som kan tänkas passa!! :bow: Gärna bilder....tyvärr har jag inga på datorn på min tös.

Sv: Russ hingstar - vad finns det för några läckerbitar?

Bor du i Småland, bor du ialla fall på ett ställe där det finns många hingstar att välja på.
Essi är som du säger ett välstammat sto, och Nomad G en av mina personliga favoriter. Jag hade honom hemma två somrar, en jättetrevlig hingst som jag trivdes bra med.
Essi har en mycket förärvningssäker stam som varit i Småland i flera generationer och gett många bra hingstar och ston. Hon är bla halvsyster med Elitpremierade Juventus 468 som gick på Lojsta Hed där han lämnade många bra avkommor.
Hingstförteckning finns på Svenska Russavelsföreningens hemsida www.gotlandsruss.se

Japp, jag bor i södra småland...tack för svar & för sidan, jag såg t o m hingst som finns väldigt i närheten av där jag bor, synd att det inte finns bilder på sidan, det är väldigt spännande att se hur grabbarna ser ut. ;) Det finns ingen hingstkatalog för russ tros?

Det finns en hingstkatalog att köpa. Kolla om det inte står något om det på hemsida. Jag har bråttom iväg nu, annars hade jag hjälpt dig att leta.
Lycka till!

Var i Småland bor du? Min kompis har en fin russhingst. I Jkpg-trakten.

Det finns ingen hingstkatalog för russ tros?

Hingstkatalog för gotlandsruss görs ungefär vartannat år, det finns ett mindre antal kvar av 2006 års upplaga. Beställes genom att betala in 110 kr till SRAFs pg 69 34 81-4, så
sänder kassören katalogen med vändande post. Glöm inte skriva "Hingstkatalog" och avsändares namn & adress på talongen...

Engelbrekt är superfin. Om du säker på google på engelbrekt eller sävrarps stuteri så hittar du nog honom. Tror de fortfarande har kvar honom.

Nu kan jag inget om stammar - men jag har en avkomma efter Bus som jag är otroligt nöjd med, som kommer att bli en kanonbra ridhäst (han är fem år nu och under grundutbildning). Han har väldigt ridbara gångarter, även galoppen.

Bus själv har tävlat SM i dressyr. Han har haft få ston hos ägaren men stod en säsong på Gotland och av det blev det bland annat en godkänd hingst med 43 poäng både som 3- och 4-åring, och ett diplomsto. Den hingsten har i sin första fölårgång ett föl med 39 poäng och ett med 40!

Engelbrekt finns kvar där, åtminstone om man skall tro deras avelsannons i senaste numret av "Gotlandsrusset"

Ah, ja jag har ju inga russ längre tyvärr så jag läser inte gotlandsruss längre:angel:

Det har blivit tre nya hingstar på Gotland efter lördagens premiering.
Kanske nån kan passa?

Marlon S är ganska smäcker och så läcker :love: :d
Uron G och Allgunnens Ulex är lite grövre men också snygga.. :) Är väl de enda russhingstar jag känner till.. Gissa vilket stuteri jag bor granne med :angel:

Kollade kronobergslän btw (vilket är fel egentligen.. :confused: )

Hälsa stuteriinnehavaren! ;)

Jag tycker att Hadar, Drömprinsen o Emanuel är snygga.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka