Rusar genom stängslet

S

Sissan

Vad gör man när en häst bara rusar rakt genom elbanden, ska den inte få gå på sommarbete mer då eller..?

Sv: Rusar genom stängslet

Svår fråga....går den själv eller med andra hästar?

Hur stark ström har ni? Finns ju ngra faktorer som kan spela in och som man kan åtgärda fler trådar kasnke och starkare ström?

Inte för att vara taskig, men låt den få sig en riktig stöt fr tråden så att den vet att det gör ont.Då vet den att den ska hålla sig ifrån den.
Det kanske låter hemskt men det är bättre än att få en sönderskuren häst som springer genom elband.
Har du kollat så att strömmen går fram överallt?
Har du ett klent aggregat så orkar den inte fram om det är mkt busk eller mycket gräs på tråden.

Jo visst borde den få gå i hage även om den springer i genom eltråden då eltråd inte är det ända sättet att göra en bra hage av, man kan oxå bygga en hage med trä, stål eller plast stängsel.

Kram
fd paradis

Varför springer hästen ut? Lämnad ensam i hagen, rädsla, fix idé... eller vad?

Man ser till att ha ett starkt elaggregat påkopplat och så lägger man tråden memot hästen ett par gånger så att den får sig ett par smällar. Två brukar räcka.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
1 234
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag har en valack på 17 år som jag köpte förra året en import från Irland. Då han var helt ny för mig förra året och mitt stall där jag...
Svar
6
· Visningar
711
Senast: Sirap
·
Hästhantering Vi har för ca 5 dagar sedan släppt ihop 7 hästar på sommarbete. Det är 3 st hästar som min ponny ej känner sedan innan.3 hästar känner...
Svar
2
· Visningar
1 117

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka