Runsten 14 maj

Estivuz

Trådstartare
Eftersom pålle gjorde ett strålande terrängmoment i lördags i Kinda så blir det enstjärnigt på lördag.
Men jag har en undran över dressyrprogrammet i den enstjärniga klassen.

Bedömningspunkt 11?? "Mellanskritten C-H och B-P"? Vad menas? Jag ska väl bara mellanskritta först mellan c-h, sedan snett igenom i ökad skritt och sedan mellanskritt b-p - men det är ju bedömningspunkt 10?

Gud så förvirrande. Men dressyrprogrammen fortsätter att imponera. När man får rida lätt i mellantraven i enstjärnigt då blir jag glad! :bump:

Vilka bukare ska till Runsten på lördag?
Jag är ännu inte med på startlistan men jag hoppas dom fixar det, blev något strul med betalningen.

Sv: Runsten 14 maj

Alltså du rider skritten precis som vanligt och får poäng på den, men domaren sätter även poäng på enbart mellanskritten.

Så i bedömningspunkt 10 får jag poäng efter hur jag visat mellanskritt + ökad skritt och i punkt 11 hur jag visat mellanskritterna? :o Fattar nada! Räcker det inte med en punkt bara?
:idea:

Yes. Nä det räcker visst inte med en punkt... trots att vi alla vet att skritt är totalt onödigt som dressyrkrumelur betraktat :angel:

Vi kommer, nu är det dags för matte att göra årsdebut & 100-klass. Ser ut att bli en kort & intensiv dag - dressyr 13.52 & sen lär det bli terrängstart vid fyratiden...

Jag tänker komma!
Har en rätt sen starttid (skönt) så dagen blir inte alltför lång.

Jag rider debutant och så får det bli tills det känns "lekande lätt" igen.

Runsten är ju ingen favoritbana heller, funderar på om vi kommit i mål där nångång..? :o

Vi kommer och gör årsdebut i debutanten. Skooooooj!

F ö håller jag med PF om att skritt verkligen är en överskattad gångart i dressyren.

Förresten, Estivuz - grattis till ert fina resultat i Kinda! :D

Yes. Nä det räcker visst inte med en punkt... trots att vi alla vet att skritt är totalt onödigt som dressyrkrumelur betraktat :angel:

Haha, jag kan iofs bara tacka för att det är mycket skritt, där brukar vi kamma hem säkra åttor. :) Däremot förstår jag inte logiken men det gör man sällan.
Helskumt att man inte får rida lätt i mellantraven 100-klassens dressyr från 2010 men man får rida lätt i den enstjärniga. Logik?

Cillie: Tack! Jag kan inte vara mer än nöjd med det resultatet. Kul att ni kommer igång nu också!

Jag och femåringen kommer och rider debutanten.
Inga förhoppningar alls.
Han är stirrig och stökig på tävling och kommer förmodligen ha dött av en infarkt innan vi ens hunnit till framridningen.
Vi norrlänningar får ju träna på tävling dessutom...

Fast om han dör innan framridningen så blir det varken träning eller tävling!;):D

Det kommer gå som tåget Bella med din fantastiskt fina häst!:bow:

Jag startar näst sist. Dressyr vid halv tre och terräng vid sex. Visst sovmorgon är bra men varför kunde man inte ta den enstjärniga först som man gjort tidigare år? 16 starter går ju snabbt. Men men, behöver inte gå upp i ottan i alla fall.

Senast ändrad:

KL
Jag ska till Runsten och starta debutanten, den första någonsin... NERVÖS! :)
Men jag var där på Uffe-kursen för två veckor sen, så bättre förberedelse kunde man väl knappast få! Mitt mål är att gå felfri i terrängen, dock vet jag att min hästs ofavoritsmalhinder kommer med så vi får väl se, hehe.
Ska bli så sjukt kul iallafall! :D

Och bra var den! :laugh:
Lite få funktionärer möjligtvis? Fanns inga alls på framhoppningen, jobbigt när man petade något.

Hur gick debuten då??

Själv fick jag packa ihop grejerna och åka hem efter besiktningen eftersom Y var halt. Inget vidare roligt. Troligtvis (Förhoppningsvis) trampat dumt på en av de stora stenarna på parkeringen.
:cry:

Grattis Cillie till andraplaceringen! :bump:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka