Rundbalsnät som inte är slowfeed

Trissa

Trådstartare
Finns det? Jag är alltså inte intresserad av att förlänga ättiden, utan bara av att grovfodret ska stanna kvar i foderhäcken.... Så jag skulle vilja ha ett nät med större maskor än slowfeed-näten.
 
Hej!

Det finns, vi hade när jag stog på lösdrift, för att hålla kvar höet i ehhh där höet skulle vara... :-) (förvirrad idag, jäkla medicin). Var vi fick det ifrån vet jag dock inte, men det finns iaf :-)

/Lavinia, kan tänka mig att man kan specialbeställa från såna som gör nät och sy ihop själv om inte annat.
 
Jag hade redan slow feedingnät som dessutom var trasiga, så jag klippte bara lite mer hål i dem. Lagom för att sticka ner nosen i, men ändå så att höet stannade kvar innanför. Funkar perfekt. :D
 
Vi har nät med större maskor än slow feeding nät, vet dock inte var stallägaren köpt dom. Tror maskorna är 7 cm i stället för 3 cm eller nåt sånt?
 
Ett sånt nät med 7 cm hade varit perfekt! Jag har en gång innan beställt bitar och tråcklat ihop, men ville gärna slippa göra det den här gången....
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, någon som vet hur de olika märkena på rundbalsnät ligger i storlek? Vi har haft dom från granngården, hansbro sport lr va dom nu...
Svar
4
· Visningar
470
Utrustning Har beställt ett till regntäcke lite panik då det ska regna i dagar, och inser nu när det är på väg att det är t-spänne fram på täcket...
Svar
6
· Visningar
477
Senast: Fibusen
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 452
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 740
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp