För många herrans år sedan hade jag tvåveckors praktik hos Rolf-Göran Bengtsson. Det var alltså när han bodde i Sverige på sularpsgården. Det var Rolfs pappa som ägde Royal. Därav hade Rolf både Royal själv där och ett antal avkommor. Bla. Piggorask.

Royal var inte populär hos beridarna-han var tydligen ganska tråkig i humöret. Unghästarna där var lite brötiga och halvjobbiga att hålla på med också. Intrycket av Royal var alltså ingen höjdare...

Jag har själv en häst efter royal, trevlig häst!
Royal står hos våran dressyr tränare, har därför sett honom en hel del, och dessutom avkommor till honom. Tycker både han själv, och de flesta avkommor jag sett är väldigt trevliga!! :love:

Jag menar royal 724? han används inte i avel numer. mycket möjligt han står där, då jag tror han skulle säljas.

Vill bara dementera en felaktik information här på sidan..
Royal ägdes av Rolf-göran Bengtsson och Katarina Ravander, Han köptes in när jag jobbade där..
Hade iallafall då inga problem med tempramentet.... :)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
859
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 261
Senast: Willys
·
Utrustning Är det någon som vet innebredden på de olika modellerna för Boj och Thule? Jag är lite osäker på vad allt heter och vad de finns i för...
Svar
2
· Visningar
346
Senast: Emiro
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
481
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama