Roslagsrockard B-ponny

klasselover

Trådstartare
Halloj!
Nu letar jag vagn åt min blivande pålle som kommer hem om två veckor. Är osäker på höjden, jag hade honom på inkörning för tre år sen och då låg han på ca 108cm om jag inte minns helt fel. Men nu har han växt en del och jag vet inte exakt, men minst 110cm och max 115cm.

Har kollat på lite olika vagnar och vill gärna ha en roslagsrockard om jag får tag på en. Men hur gör jag med storleken? Kan han ha storlek shettis måntro? Han är kort och kompakt i kroppen, men vinkeln kanske blir helfel ändå?

Vagnen jag kollar på just nu har fasta skaklar, annars kunde man ju löst det genom att bocka till de lite. Tankar och idéer?

Sv: Roslagsrockard B-ponny

Återförsäljarna har bättre koll på vilka vagnar som passar i storlek osv. De flesta vagnar går ju att justera en del i skakelhöjd.

Mitt tips är att maila en beskrivning (och ev. bilder) till ett par olika producenter/återförsäljare och höra vad de tycker :)

Visserligen, men det är en begagnad jag ska köpa och eftersom det är tidaholmsvagnar som tillverkar de numera så är det ju en ny modell :)

Har haft kontakt med Drive Out men de verkar inte ha någon i min prisklass, jag hittar nog en vettig beg iallafall!

De nyare roslagsrockarderna har teleskopskaklar. Då kan du köra upp tom b-ponnys. Annars tror jag absolut att han kan ha storlek shettis. Har lika stora shettisar och de hade jag inte köpt b-ponnyvagn till.

Det är en äldre modell utan teleskopskaklar. Tack för svar!
Tänkte mäta pålle så fort han kommer hem för att se på vilken höjd skakelöglan hamnar, och då kan jag ju också be säljaren ta en bild på vagnen med skakelöglan i samma höjd så ser jag om den blir bakåtlutad eller inte :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka