Rosa laptop

Vilsa

Trådstartare
Nu är jag less på alla fula gråa och svarta datorer som har förfulat mitt hem! Jag ska köpa en ny dator och vill ha en rosa laptop, äntligen en dator som man blir glad av att se på! Men jag fattar absolut ingenting och känner mig helt vilse i datordjungeln! Någon som är insatt i det här med datorer och kan ge förslag på ngn bra? Jag har försökt leta på internet men det är mest såna med väldigt liten skärm på 10". Jag fattar öht inte mycket när det kommer till datorer (bara hur man använder dem när de väl är igång :) ) vet inte ens vilken storlek en "vanlig" skärm brukar vara på.

Jag ska ta hjälp av min bror som är insatt innan jag köper den, men jag tänkte också vända mig till er om någon har ett bra tips! (Det var till brorsan jag visade ett förslag och han som påtalade att jag nog inte vill ha en så liten skärm som 10", men nu tycker jag att alla laptops jag hittar har just den skärmstorleken! :confused:)

Jag inte så mycket krav, jag använder mig av word när jag pluggar ibland och så är jag på internet och kollar mailen (och buke). Det är typ så långt mitt datoranvändande sträcker sig! Men den kommer att fungera som enda dator och måste därför ha rätt mycket minne så allt får plats, foton och sånt som jag sparar på datorn.

Sv: Rosa laptop

Men det går ju att köpa covers eller vad det nu heter, som du klistrar på laptopens ovansida. Finns med tusen olika färger och motiv. :idea:

Tänkte precis samma sak. Det spelar nog ingen roll om man använder cover eller skin, massvis med träffar på google ändå :)

Jag visste inte om att det fanns såna! Så smart! Då kan man ju köpa en grå, ful och piffa till den lite!! Passar de till alla datorer eller ska det vara nån speciell storlek?

Du köper ett "ark" som är lika stor som din dator - om du har tur - eller så köper du ett som är något större och klipper till det efter din dator. Såvitt jag vet finns det rutmönster på baksidan så att man klipper rakt.

Fördelen med skins är som med iphoneskal - du kan byta när du tröttnat på det gamla.

*kl*
Jag har en puderrosa Asus (11,1" skärm) som jag älskar!! :love: Den är smidig att ta med sig (får plats i bebisens skötväska) men ändå inte för liten för att surfa på. Skriver enkelt på den och det är inga problem att titta på film eller så, skärmen är tillräckligt stor för det. Kommer inte ihåg exakt vad den heter men om du vill, TS, så kollar jag det med sambon och återkommer :)

Ja alltså jag vet att det är en Asus Eee PC Seashell series men jag vet inte nummerbetäckningen. Det vet däremot sambon men han är och riggar ned Birdie så honom kan jag inte fråga just nu. :)

Om du vänder på datorn och tittar så brukar det finnas någon liten lapp där det står modell och nummer. Tror det var det Linda8142 syftade på. :)

Liknande trådar

B
IT & mobiler Jag ska köpa ny dator redan på onsdag (denna veckan)! Mamma betalar men jag får välja typ vilken jag vill, den ska kosta runt 5500kr...
Svar
10
· Visningar
1 981
Senast: BonnieS
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka