Röntga höfter under skendräktighet?

Streckgubbe

Trådstartare
Hur hade ni tänkt kring höftledsröntgen på en tik som är skendräktig? Har hört och läst både det ena och det andra kring detta och skulle gärna höra hur ni hade tänkt :)

Vid den bokade tiden har det gått strax över 2 månader sedan hon slutade löpa, ifall det är något värt att ta i beaktning.

Jag hade röntgat. En frisk höft blir knappast sämre för att hunden är skendräktig. Jag vet att vissa avstår under tex löp för de menar på att höften blir slappare. Röntgar man på en kompetent klinik som lägger hunden rätt så visar bilden en kula och en skål i rätt position.

Jag hade röntgat. En frisk höft blir knappast sämre för att hunden är skendräktig. Jag vet att vissa avstår under tex löp för de menar på att höften blir slappare. Röntgar man på en kompetent klinik som lägger hunden rätt så visar bilden en kula och en skål i rätt position.
Det är just det där med slappare höft vid löp/skendräktighet jag har hört! Men det låter ju rimligt att det inte bör påverka så mycket att det behöver skjutas på p.g.a. det. Tack för svar :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
812
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 808
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 646
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
1 847
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • Whamageddon 2024
  • Secret Santa 2024