Hollister
Trådstartare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Resulatet av en mycket noggrann sågning?
alltså egentligen.. nu är de inte meningen att detta ska bli en kasta paj på varandra och "min sport är bättre än din" men med tanke på all skit travet fått utstå sista tiden med granskningar och anmälningar, är detta egentligen humanare mot hästarna? att jämföra ett en (om de nu stämmer) enstaka häst fått en elstöt i arslet en gång och en häst som rids på detta vis i flera år? men detta gör man inget åt för att de inte strider mot djurskyddslagen? men är de så mycket snällare mot hästen?? nu säger jag inte att de är snällare att ela en häst eller att de är rätt över huvud taget!! men många blundar för eländigheter i ridsporten för att man inte vinner pengar och därför är den ren. en tanke bara.
nu är inte detta en fajt trav vs ridsport utan jag bara undrar lite konkret jag står mitt emellan och tar inget parti utan tanken bara flög förbi. är inte sporterna "lika skitiga" egentligen om man skall se de så oavsett om de är pengar eller ej inblandade?
Det finns ju skit i alla grenar tyvärr..
Som tur är har jag ännu inte sett rollkur eller barrering irl, jag hade inte kunnat hålla min mun stängd då
Vad är barrering för något?
"Rollkur" har funnits inom hoppning länge, se bara på alla elithästar som rids överböjda och med nosen i bringan på marken, konstigt att ingen kommenterar hur djupt de går
Det man såg Patrick Kittel göra på filmen som debatterats så mycket, har jag sett hoppryttare göra i mer än 20 år Och även själv intstruerats att böja så förr, (markarbete för två olika elitryttare)
Bara för att få perspektiv, barrering är ju tyvärr inte heller något nytt, har t o m sett tränare barerra ponnys, (det var dock länge sen, jag ser inga ponnytävlingar/träningar längre)