Roligt med färgbestämning

Mmm, jag är glad att jag inte avlar på dem. Måste var en mardröm att färgbestämma kattungar, med så många olika anlag och så dessutom den där knepiga pälsen, som gör att alla färger ser helt annorlunda ut!

Det är inte på rexarna som färgerna ser konstiga ut på, det är på de orexade katterna som färgerna ser konriga ut på!!! :D

Ni är duktia, det är en svartsköldpadds smoke, ingen mönstring. Fem månader tog det för hennes uppfödare att färgbestämma henne. Och Geishas kattungar är fortfarande inte 100%-igt färgbestämda. Än så länge heter det att kattungarna är röda och svarta, men smoke anas hos iaf en av dem men säkert vet vi inte... än.

Eftersom ni tog den första så lätt så kommer en till nöt att knäcka:

http://www.dynam-it.com/exquisite/images/gizmo10sm.jpg

Vad kallar ni den färgen?

Antingen blåtonkanes eller blåmaskad. Ögonfärgen är lite svår att se, men det ser en aning ljus ut för att vara maskad, så jag gissar på tonkanes!

Mmm. Men det KAN vara en blåsmaskad med dålig ögonfärg. Men jag tror på tonkanes. Ögonen ser lite för mycket ut åt det turkosa hållet.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 978
Senast: cili
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 098
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 560
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
26 425
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10