Roliga övningar till uttråkad häst.

A

artchie_1997

Min häst skadade sig för en vecka sen. Ett sår h. bak nere vid kronranden. Har därför inte kunnat rida = katastrof! :eek:

Det är en häst som måste hållas i gång, både kroppen och knoppen.

Han har nu börjat springa och jaga sin hagkompis och jag får inte skritta honom enl. vet (nähä, men han springer som en galning i hagen.).
Så därför tog jag hundens boll :idea: ( :angel: ), en stenhård i plast med hål i, fyllde med lite mat och slängde in i hagen. Oj, den var jätterolig. :D
Men det är en liten boll så jag måste fylla på jätteofta. Finns det inget annat han kan greja med? En otroligt nyfiken häst är han. :D
Ni ska bara se han om det händer något intressant... :rofl:

Bara vad som helst. Han tycker det är jätteskoj att leka, men det är lite tomt om nya lekar just nu...

/ :bow:

Sv: Roliga övningar till uttråkad häst.

Men... I mer välsorterade hästaffärer så brukar det väl finnas lekbollar och dyl? Fast iof så tror de var till för boxvila, men kan kanske kan improvisera lite...

Tänk hästen som en stor hund, då.. Samma leksaker fast modell större... :D

Jag vet inte... Granriskvistar? Eller lägga upp små stockar i hagen som han kan skutta över (om han får det???).
Det finns ju sånt man kan göra på ridbanan, typ bomlabyrinter så han får använda hjärnan osv... Tänk intellektuell stimulering!

Sv: Roliga övningar till uttråkad häst.

om veterinären har sagt att du inte ens får skritta hästen,är det nog inte så bra att den springer i hagen.släpp den i en liten paddock var den inte kan springa el.gå ut o led den i stället.

Liknande trådar

Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 889
Senast: Fiorano
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 088
Senast: Migo
·
Träning Hej! Min tidigare ganska spralliga häst har under hösten/vintern börjat bete sig lite underligt. Han har blivit sjukt seg på ridbanan...
2
Svar
24
· Visningar
4 618
Hästmänniskan Okej. Jag måste skriva av mig. Jag tycker inte att det är roligt att hålla på med hästar längre. Men samtidigt då tycker jag det...
Svar
17
· Visningar
4 128

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka