Roliga egenheter!

pellemojj

Trådstartare
Har din katt någon rolig egenhet som ni bara älskar??:) Min minsta katt SKA alltid ha sitt morgongos och kli under hakan, varje dag!! :love::)
 
Sv: Roliga egenheter!

Min ena katt är jättekittlig, ganska kul att reta honom på det viset men jättearg blir han, haha.. Världens goaste katt, älskar att pussas! Min lille bebis är han. Han vägrar även att dricka ur sin vattenskål utan ska alltid dricka ur kranen..
 
Sv: Roliga egenheter!

Min gamla katt kan inte jama. Om man tittar på honom kan han jama utan ljud, och vill han ha uppmärksamhet så kommer nått konstigt läte som absolut inte låter som en katt:p
 
Sv: Roliga egenheter!

Min katt vägrar äta (även om hon är hungrig) om inte mat täcker hela bottnen på skålen.
Hon gillar att nosa på fötter/tassar
Typ varje kväll har hon ett stålleryck då hon rusar runt fram och tillbaka över hela övervåningen
Om det regnar när hon vill ut så stannar hon i dörren, tittar ut vänder och går till fönstret där hon brukar gå in och ut genom annars,
öppnar man fönstret tittar hon ut där med som om det hade varit en annan väderlek genom den "dörren" :D
 
Sv: Roliga egenheter!

Det är inte en rolig egenhet, snarare väldigt mysig.

Om katten ligger mellan två personer antingen i soffan eller sängen, så sträcker han sig så mycket han kan mellan personerna så att han har minst en tass på varje människa :love:

Igår låg han och sov på soffan.. Först petade han ner några papper som låg på ena dynan (i sömnen) och sen hörde jag ett *donk* -då hade han ramlat ner.. och fortsatte att sova! :rofl:
 
Sv: Roliga egenheter!

Våran katt måste bli kliad på nosen innan hon går in genom källarfönstret, annars går hon inte in! ;)
 
Sv: Roliga egenheter!

Hon brukar även ligga på trappavsatsen till övervåningen och titta ner på nedervåningen. När man går förbi sträcker
hon ut en tass, mjaoar, sticker fram sitt huvud och nosar på en nos mot näsa eller bara ligger och ser aristokratisk ut.
 
Sv: Roliga egenheter!

Igår låg han och sov på soffan.. Först petade han ner några papper som låg på ena dynan (i sömnen) och sen hörde jag ett *donk* -då hade han ramlat ner.. och fortsatte att sova! :rofl:

:rofl: Så där gjorde min katt häromdagen när han låg ute i utesoffan. Hörde hur något dunsade till, kollar ut och han ligger helt blixtstilla, trodde han hade dött. Skakade på han men han reagera inte, men till slut så. Han sov bara väääldigt djupt eftersom han snarkade :angel:

Annars så måste min kissemiss ha sitt morgonmys där han ska upp i famnen och kurra. Runt 16.00 tiden brukar han få tokryck. Han kan inte vara ensam, även fast man bara är i ett annat rum med öppen dörr.
Dökittlig på magen är han och blir väldigt arg om man kittlar han :D Man kan köpa alla möjliga leksaker åt han men det som är roligast är snören. Han är f.ö vääääldigt försiktig med Alla nya leksaker han får. Och av någon anledning är han väldigt rädd för elektroniska saker som låter t.ex. dammsugare, hårfön och fläktar. Fläkten har han vant sig vid men de andra två är han livrädd för. :(
 
Sv: Roliga egenheter!

Har 3st kissar här hemma

Den äldste hankatten (som förörigt är enorm!) Är nog den socialaste katten genom tiderna! Man kan plocka upp honom i vilken situation som helst och han finner sig ögonblickligen i att sitta i famnen och sätter igång och spinner... Kan ju tillägga att när han spinner så dreglar han... Det droppar från hakan ner på bringa och framben:D
Å när jag var liten var jag jättesur för jag hade ingen hund... Så den stackars katten fick lära sig Sitt, Ligg, Vacker tass, Fot... Hoppa hinderbanor kunde han mer:rofl:
När han är glad slickar han på en och om man vart borta så surar han lite. Han vägrar även äta ur matskålen om det är för lite mat där... Det ska åtminstone täcka botten!


Den yngre honkatten är lite speciell och allt är på hennes villkor;)
Hennes favoritsyssla är att mobba hundarna:angel: Har det fångas råttor bär hon dom till trappen, sen gallskriker hon tills någon kommer och ser vad duktig hon varit, då stryker hon sig mot benen och går kurrande tillbaks till sitt byte...

Kattungen 13veckor (född här hemma av ovanstående katt) Liknar hankatten, otroligt social och är supernyfiken på hästarna!
Man vaknar oftast av att hon kurrar så hon nästan tappar luften och står på ens bröstkorg och "småbiter" på nästippen, blundar gör hon också sen blir hon jämt jätterädd när hon öppnar ögonen igen ock upptäcker att man kollar på henne:grin:
 
Sv: Roliga egenheter!

Gäsper & Immy är kullsyskon på 3 år. Immy kan bara sitta i knäet och gosa på toan, aldrig annars, men är väldigt kelsjuk. Gäsper älskar att vara med på på skogspromenader med hundarna, men han går och pratar hela tiden och när han ska kissa så måste jag och hundarna stå och vänta annars skriker han nått hemskt.
Gäsper gillar att spola i toan, vilket inte vi gör. Stänger vi dörren noga så är Immy där och öppnar åt honom, hon kan öppna dörrar åt båda hållen och det kan bli rejält kallt i huset om vi glömt låsa för natten. Gäsper lärde sig av en utav hundarna att sitta och vänta på en bestämd plats när jag hämtar posten, vill inte ha dem på vägen.
De kan även fot & sitt, lika för katter och hundar, man sitter innan man får mat eller godis. Immy åker gärna bil och dyker alltid upp från ingenstans när jag vattnar blommor, kul med vatten.
Gäsper har en något större kompis, islandshingsten Laukur. Han stryker sig mot honom och Laukur blåser/noppar Gäsper över ryggen.
 
Sv: Roliga egenheter!

*KL*

vår katt kan inte äta om maten är 'gammal' Mna måste alltid hälla i lite ny mat i skålen annars stört-vägrar hon!

Och så vill hon bli buren ut. Hon stannar vid dörren, jamar, man kommer och öppnar dörren sedan står hon och glor tils man lyfter ut henne! :rofl:
 
Sv: Roliga egenheter!

Våra kissungar får aldrig vara ute när vi inte är hemma, så när vi ska iväg och lockar på dom sticker dom upp i äppelträden och sätter sig längst ut högst upp, så vi får snällt stå och vänta tills det passar att kliva ner :cool:

vi har även en helkroppsspegel i hallen. Den ena utav kissungarna brukar roa sig med att skrämma livet ur sig själv gemon spegeln, det brukar vara ett fasligt spottande och fräsande. Dock ganska underhållande att titta på när hos reser ragg och försöker se farlig ut :grin:

Jag har en hel radda till med egenheter och idioti som bara små kissungar kan hitta på :p

Föresten, jag måste bara fråga, finns det någon gammal tråd om försäkringar och liknande? jag har en hel del frågor och är jättedålig på att hitta

mvh
 

Liknande trådar

Övr. Katt Nu är det dags igen! För varje digitalt deltagande skänker Agria 10sek till katthem. Ska ni vara med? :) Jag tänker filma Kim imorgon...
Svar
2
· Visningar
165
Senast: Glimra
·
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
29
· Visningar
1 741
Senast: Frida.G
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
790
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
174
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Akvarietråden V
  • Hjälp att välja ras

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp