Roliga cavalettiövningar

W

Wildty

Efterlysning! Cavalettiövningar med avstånd mm. Har idétorka...

Sv: Roliga cavalettiövningar

denna kanske. är tänkt för bana på ca 20x40 m

ovn1.jpg

avstånd mellan bommarna kan vara tex 1.20 i den ena serien och 1 m i den andra.
rid längs långsidan, vänd in på mitten och trava över de första bommarna, rid tex öppna på kortsidan, skänkelvikning in på diagonalen, trava över bommarna i volten, skänkelvikning ut till spåret igen, följ långsidan vänd in och trava över de andra bommarna osv.

det finns ju tusen olika övningar du kan göra.
Tex kan du ha 5travbommar med längre avstånd mellan, sen 16 m och sedan 5 travbommar med kortare avstånd för att samla ihop hästen.
Travbommar som en solfjäder på volt, flyttar du hästen i sidled för innerskänkelt så får sen länga på steget då avståndet blir längre mellan bommarna.
Du kan höja upp varannan travbom, eller varje för att träna mer stryka.. som sagt, det är bara fantasin och antalet bommar som sätter gränserna ;)

du kan åxå lägga 4 bommar med 1m mellan bom 1 och 2, 2m mellan bom 2 och 3 och sen 1m mellan bom 3 och 4.
Variera sen emellan att rida på 1 och 2 steg mellan bom 2 och 3

Liknande trådar

Träning Hej! Vad kör ni för avstånd i skritt på upphöjda bommar ? Gäller häst med ca 140 cm i mankhöjd.
Svar
2
· Visningar
302
Senast: Freazer
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: MiniLi
·
Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
889
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama