Rolig aktivitet i Stockholm för en blandad grupp?

R

Raderad medlem 6459

Jag är på jakt efter en aktivitet som kan utföras i grupp i Stockholm. Jag hade gärna sett att vi gjort exempelvis femkamp på Gröna Lund men det blir alldeles för dyrt så nu är jag på jakt efter nåt som är lika roligt men mycket billigare. Maxpris per person vet jag inte än men absolut helst inte mer än 200.

Det kommer vara en väldigt blandad grupp gällande såväl ursprung som ålder som intressen. Det får gärna vara lite teambuildande och absolut en aktivitet - inte bara sitta och fika eller prata. Laserdome eller paintball och allt sånt går bort i och med vissa deltagares bakgrund.

Har nån nåt bra tips? :bump:

Boule kanske? :) Eller Room Escape? Kanske hamnar över budgeten. Annars finns det väldigt mycket att göra på Eventcenter i Tolv vid Globen. Både bowling, minigolf, shuffleboard, drejning och allt möjligt.

Jag är på jakt efter en aktivitet som kan utföras i grupp i Stockholm. Jag hade gärna sett att vi gjort exempelvis femkamp på Gröna Lund men det blir alldeles för dyrt så nu är jag på jakt efter nåt som är lika roligt men mycket billigare. Maxpris per person vet jag inte än men absolut helst inte mer än 200.

Det kommer vara en väldigt blandad grupp gällande såväl ursprung som ålder som intressen. Det får gärna vara lite teambuildande och absolut en aktivitet - inte bara sitta och fika eller prata. Laserdome eller paintball och allt sånt går bort i och med vissa deltagares bakgrund.

Stadsvandring?

Beroende på hur många ni blir (och deras bakgrund) så kanske något escape room med lämpligt tema skulle funka? Jag har själv bara testat ett men tyckte att det var både kul och teambyggande.

Edit: Sorry, kom på att det nog är aningen för dyrt.

Eller Room Escape? Kanske hamnar över budgeten.
De escape room jag tittade på verkade ligga på 250 kronor per person tyvärr :(.

Ska kolla upp det andra du nämnde! :)
Stadsvandring?
Nja, det känns lite passivt tycker jag? Menar du som med guide då eller att vi sätter ihop det själva? Vissa deltagare har lite svårt med svenskan så det kan ev vara ett hinder om man ska ha guide.
Beroende på hur många ni blir (och deras bakgrund) så kanske något escape room med lämpligt tema skulle funka? Jag har själv bara testat ett men tyckte att det var både kul och teambyggande.

Edit: Sorry, kom på att det nog är aningen för dyrt.
Ja, det skulle kunna vara kul! Men tyvärr är det nog för dyrt :(.

Nja, det känns lite passivt tycker jag? Menar du som med guide då eller att vi sätter ihop det själva? Vissa deltagare har lite svårt med svenskan så det kan ev vara ett hinder om man ska ha guide.

Jag tänkte med guide - gärna med inbakade aktiviteter på vägen.

Har du nåt bra tips på nåt företag som anordnar det? Jag har googlat men hittar bara de vanliga (spökvandring etc).

Njae, jag har en vän som har det som sitt största intresse. jag har gått igenom typ hela Stockholm med honom. Jag *tror* att han även gör vandringar med andra grupper än för honom redan kända. Jag kan kolla om du vill

Njae, jag har en vän som har det som sitt största intresse. jag har gått igenom typ hela Stockholm med honom. Jag *tror* att han även gör vandringar med andra grupper än för honom redan kända. Jag kan kolla om du vill
Tack det var snällt men det behövs nog inte :). Vi är mer på jakt efter nåt lite mer aktivt.

Om du eller någon annan är beredd att göra lite jobb själva och gömma en "skatt" så kanske geocoachning kan vara något? Och det finns tillräckligt många som har en telefon med GPS-funktion. Läs mer på geocoachnings hemsida. Och dela in gruppen i olika lag som startar på olika tider eller nåt. Och sen göra något gemensamt ihop? Inkluderar ju blandannat att följa ledtrådar m.m.

När på året? Nu eller lite senare?

Jag tänker att man kan ta sig till någon trevlig grönsakshandel/torghandel och så laga mat ihop?

@Petruska Det blir i förmodligen i början av september. Tack för tipset!

@nickan1 Oklart om det kommer finnas tid för det. Men jag lägger till det på listan över förslag :).

@Petruska Det blir i förmodligen i början av september. Tack för tipset!

@nickan1 Oklart om det kommer finnas tid för det. Men jag lägger till det på listan över förslag :).
Jag vet inte hur det är i Stockholm, men jag lekte lite med tanken på att besöka en självplock och laga mat av skörden. Tidpunkten bör funka, i alla fall.

Lite integrationsaktigt, sådär, tänker jag. Utan att veta något om gruppen.

På Laserdome i Gbg går det att spela "nattgolf" som är minigolf i mörker med självlysande bollar etc. Kan det kanske vara roligt för din grupp?

Alternativt typ Bumperball om det ska vara något fysiskt?

Vill en hålla nere kostnaderna så kanske det går att samordna en typisk "friluftsdag" med brännboll/boule/poängpromenad och knytkalas på lämpligt ställe?

Mina kollegor var på Swing by Golfbaren. Det var väldigt uppskattat.
En annan gång var vi på Laserfortet. Väldigt bra, men lite för dyrt såg jag nu.

En annan gång var vi på Laserfortet. Väldigt bra, men lite för dyrt såg jag nu.
Som sagt, lasertag och sånt går bort i och med vissa av våra deltagares erfarenheter. Vi vill inte ha nånting som påminner om krig, inget springa runt i mörkret och skjuta och bli skjuten.

Swing by Golfbaren såg trevligt ut men ligger ju helt utanför vår budget.

@Killaloe Tack för tipsen! Jag ska googla lite men spontant låter ju "friluftsdag" väldigt trevligt :).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka