Sv: Röjsåg
Det finns varianter där man kan byta ut klingan mot trimhuvud, är det ngt att tänka på? Eller blir det "sämre" kvalitet ju mer pryttlar det finns på?
På billigare varrianter har jag ingen aning om hur det fungerar, men på en vanlig rejäl röjsåg så verkar det inte påverka det minsta.
Vi har ju vanlig klinga, ett trekantsskär och så en av alla modeller för gräs. Tack och lov fungerar det att byta mellan det två olika märkenasom vi har.
Dessa används ju ganska hårt då han har periodvis en hel del röjningar åt skogsägare och det har väl aldrig varit några problem av att man byter huvud på dom.
Däremot är den ena lite kinkigare om den får snö på sig, men detlär ju inte vara något problem såhär års.
Full mundering ska kollas upp och inhandlas. Tack för det tipset. Hade ingen aning om farlighetsfaktorn, skulle nog glad i hågen promenera ut i shorts, t-tröja och barhuvad, gärna barfota oxå.
Du hade nog överlevt det med, men kanske gått in och klätt på dig lite mer efter en stund.
I ren förvirring förra sommaren så glömde jag att fälla ner visiret, (och då var det bara gräs + givetvis en del grus) himmel vad jag morrade åt mig själv.
Fast det är ju en karl som gjorde sig rejält illa när dom var ett gäng som var ute och röjde i skogen, tror att det varså att han halkade samtidigt som kompisen som jobbade på tok för nära fick ett kast och klinga smackade in i benen på den förste.....
Så helt ofarliga väna små tingestestar är dom inte, men är man bara lite förståndig så verkar det gå bra. Jag menar jag överlevde ju förra sommaren och klarade jag det utan att ställa till det så är det nog lugnt