Röntga 1-åring?

Noa

Trådstartare
Har hittat en trevlig 1-åring som jag nog har bestämt mig för att köpa men funderar på om det är värt att röntga i samband med besiktningen.

I Ridsport fanns det för en tid sedan en artikel om röntgen av unghästar där man kom fram till (som jag minns det) att man bör vänta till 2 års ålder. Tyvärr hittar jag inte just det numret men hoppas att någon av er kanske kommer ihåg vad som stod i artikeln eller har hört nya rön/andra erfarenheter.

Tacksam för svar! :bow:
 
Sv: Röntga 1-åring?

Jag tror det är MKT ovanligt att röntga så unga hä'star, har nog bara hört om ett fall, och då hade hästen haft en svår sparkskada på hasen som föl...
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 327
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Jag blir inte riktigt klok på min hästs mage och tänkte nu höra om någon har liknande erfarenheter. Börjar med en liten (halvlång)...
Svar
11
· Visningar
3 105
Senast: MayGrace
·
Hästhantering Hej där, Först och främst hoppas jag att mitt inlägg hamnat i rätt forum, tyckte inte det var helt solklart vart jag skulle ställa...
2
Svar
25
· Visningar
5 601
Senast: Lavinia
·
Western Jag och Chili har nu med våran underbara tränares hjälp kommit så långt att vi har gått över till stångbett :bump::bump: Inte helt och...
Svar
3
· Visningar
1 033
Senast: lakrits
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp