röda prickar runt munnen

Status
Stängd för vidare inlägg.
B

Blixtra

Min 5månaders grabb har fått röda prickar runt munnnen. Läser man om det står det att det ofta är någon överkännslighet mot något de ätit. MEN han har ju inte börjat att äta något annat än min bröstmjölk. Så vad är detta och hur gör man så att det försvinner?
 
Sv: röda prickar runt munnen

Har han napp? Eller börjat suga på händerna/dregglar mycket? Elin junde bli så där ibland när hon blev för fuktig runt munnen, tex i samband med att tänderna kommer. Eller oxå om du har ätit något "nytt", tex jordgubbar kan de reagera på i bröstmjölken.
 
Sv: röda prickar runt munnen

nej ingen napp och jag har nog inte ätit något nytt. Men han dregglar myycket just nu! Tänder på G, antar jag!
 
Sv: röda prickar runt munnen

förra våren var Emma helt knallröd på kinderna, ja halva ansiktet en dag och jag kunde för mitt liv inte förstå varför, jag åt ju mjölkfri kost (hon helammades ju) jag hade inte ätit något nytt, först trodde jag att jag hade varit klantig så hon hade bränt sig i ansiktet när jag bar henne i sjalen, men tyckte inte det stämde ändå och kom fram till att hon hade skavt sig på kinderna mot munkjackans dragkedja :idea: ... men vad orolig jag var innan jag kom på det...
 
Sv: röda prickar runt munnen

Det kan som sagt vara så enkelt som att det varit för fuktigt. Eller att något legat emot. Behöver inte alls vara någon allergi ens när de blir röda när de börjat äta vanlig mat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
726
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 240
Senast: Liran
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 237
Senast: Blyger
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 558
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp