Röda prickar i halsen

Elisha

Trådstartare
Hade ytterst lite feber i måndags kväll, men inte mer än så. Har väl lite svårare att svälja än annars och minimalt halsont. Inga andra tecken på sjukdom.

Har sen idag (kan ha funnits längre) upptäckt röda prickar i gomen, kliar inte eller något sådant. Ej allergi. Uppskattningsvis över 10 stycken.


Har givetvis googlat men det enda som kommer upp är körtelfeber, vilket inte är troligt pga avsaknad av symtom, samt ev halsfluss vilket röda prickar kunde vara ett ovanligt men tydligt tecken av vad jag läste mig till. Men som sagt ytterst lite halsont. Kan det vara det ändå?

Det är väl mer vita prickar vid halsfluss?


Ringt 1177 men otydliga svar där, mest att jag ska uppsöka VC osv och kan absolut göra det men känns lite overkill när jag verkligen inte mår dåligt?


Någon som har en idé, alt bör jag uppsöka läkare alt avvakta o se om det försvinner? :meh:


Anledningen till min tråd är att jag läste mig till att man bör söka läkare vid röda/vita prickar i halsen, men som sagt känns det overkill att behöva ta ledigt några timmar från jobb när jag som sagt mår bra i övrigt. :)
 
Senast ändrad:
Sv: Röda prickar i halsen

Det som jag hade gjort om jag var i samma situation, då hade jag avvaktat. Så länge jag liksom inte känner mig speciellt hängig eller sjuk så är det oftast ingen fara. Enligt mig själv då alltså. Jag har också haft röda prickar i munnen (i gommen men även runt omkring) utan att det har varit något speciellt.

Du har inte ätit något som du kan ha gjort dig illa på? Bränt dig på något?

Hoppas du får något bättre svar än mitt, det var nog inte till så mycket hjälp.
Krya på dig :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp