röda kinder

Status
Stängd för vidare inlägg.

bsmx

Trådstartare
Nu har jag provat Aloe vera propolis på min son. Aloe vera ska ju hjälpa mot allt, men inte mot hans röda kinder. De är liksom lite skrovligare hud där han är röd. Han är röd på öronsnibbarna ochså.Han blir så på vintern:o
Har någon någon tips om vad man kan smörja in honom med eller vad det kan vara:confused:
 
Sv: röda kinder

jag fullkomligt älskar salvan locobase, finns på apoteket. hjälper mot torr hud :)
 
Sv: röda kinder

Jag blir så när jag vart ute för länge i kylan. Blir torr på kinderna och hakan + röd.
 
Sv: röda kinder

Bepanthen är min favoritsalva, till ALLT!
Den är lite fet och hjälper hudens egen läkningsprocess. Suveränt till allt från röda blöjrumpor till hudsprickor i nagelbanden!
Receptfritt på apoteket, jag har oftast hittat den bland bäbissakerna.
 
Sv: röda kinder

Är det BARA på vintern? Vi har en liten kille på förskolan som blev väldigt röd, torr och kliade sig (mest i ansiktet då, tror jag). Föräldrarna blev rekommenderade att utesluta ketchup, citrusfrukter och jordgubbssylt. Nu är han nästan problemfri! Vilken ingrediens, som dessa saker har gemensamt, är det förresten som skapar problem?
 
Sv: röda kinder

Min 16 månaders gosse är oxå röd och lite fnasig, både i ansikte och på kroppen. Fick magsjuka i början av dec om kräkte ner hela sig flera ggr per dygn -duschade väl ofta mao. Maken missade smörja honom -jag låg på bb.
Har nu provat repair som finns på apoteket. svindyr! Men redan efter två dagar märktes skillnad vilket det inte gjort med annan salva/kräm..
Kanske nåt att prova?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Är det någon här som har rosacea eller väldigt känslig hy i ansiktet som vill dela med sig om vilka hudvårdsprodukter ni använder? Jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 239
Senast: Tassa
·
Kultur Hallå! Sonen slutar förskolan snart, har köpt ett presentkort på lokala bageriet till pedagogerna så de kan köpa fika till...
Svar
3
· Visningar
1 064
Senast: Sel
·
Övr. Barn Jag blir tokig. Vi har sonen varannan vecka och ska ju då dela på kostnader som kläder, sport, cykel osv osv. Pappan skyller dock...
Svar
2
· Visningar
1 883
Senast: Manji
·
Kropp & Själ Jag rakade benen med hyvel för första gången på länge, på midsommarafton. Det brukar börja klia några dagar efter och jag kan få röda...
Svar
9
· Visningar
1 001
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Provridning
  • Stora shoppingtråden II
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp