Risk för nazism med samkönade äktenskap?

Mia_R

Trådstartare
Hur många lösa skruvar har Siewert Öholm, som har "bytt fler blöjor än sin fru"?
En hel järnhandel med skruv, ännu fler? O_o

Kan någon, eftersom han själv trots sin "pedagogiska" förklaring misslyckas med att få både mig och andra att inte förstå något alls, förklara hur homosexualitet och samkönade äktenskap hänger ihop med nazism?

Är det inte på tiden att KD åker tillbaka till medeltiden istället för sitter i riksdagen?

- Jag tror inte på samkönade äktenskap till exempel. Jag tror inte på det utifrån livsprincipen. Jag tror inte det är en förebild för samhället. Om samhället överhuvudtaget ska finnas kvar är det inte så dumt med mamma, pappa, barn.

- Jag talar om manligt och kvinnligt. Vad händer med våra unga pojkar om man inte ger mannen en identitet, och om man då fullföljer det med samkönade äktenskap och att inget har någon betydelse. Då har vi det här med risk för nazism, säger Siewert Öholm vidare till Aftonbladet.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/valaret2014/article19142546.ab

Då borde alla pojkar som vuxit upp med en ensamstående mamma vara nazister eller MC-busar? Eller nazistiska MC-busar? Om det är två män, då borde deras son bli kalasbra? Eller kan inte homosexuella män vara bra fadersfigurer? Och varför finns ingen problematik runt döttrar och avsaknad av mamma i så fall?

Har han ingen pressansvarig som kan granska det han säger innan han säger det offentligt?

Men gud, han är ju inte sann! :yuck:

Vidare:
"Han tar upp att fler tjejer tar studenten och att det främst är tjejer som flyr glesbygden.
– Unga män håller i princip på att gå under. Risken är att de blir nazister och hamnar i motorcykelgäng."

Jaha, vad var lösningen på det, jag hängde inte med? Könsroller?

Ja, fy sjutton att tjejerna utbildar sig och flyttar från landsbygden, det måste vi sätta stopp för! De måste ta hand om männen som annars blir kriminella... eller nåt?

Då borde alla pojkar som vuxit upp med en ensamstående mamma vara nazister eller MC-busar? Eller nazistiska MC-busar?
Nu är det ju en helt annan diskussion, men det finns jättemånga undersökningar som påvisar att unga män som är uppvuxna utan en nära manlig förebild (typ en pappa) har betydligt större risk för att bli kriminella än de som har en stark manlig förebild i sitt liv.

Unga män från arbetarklass utan pappa är de som ligger sämst till statistiskt sett att få ordningsamma liv.

Unga män från arbetarklass utan pappa är de som ligger sämst till statistiskt sett att få ordningsamma liv.

Visst är det så, men samtidigt är det svårt att avgöra lite vad som är vad. Är det frånvaro av en pappa som är problemet, eller handlar det om en känsla av att bli övergiven? Vara oönskad? Att ha en förälder som kanske måste jobba mycket så man blir själv mycket. Utbränd förälder som inte har någon att bli avlastad av. I ett homoförhållande finns (förhoppningsvis) två älskande föräldrar. Kanske räcker det även om det är två mammor.

Hur många lösa skruvar har Siewert Öholm, som har "bytt fler blöjor än sin fru"?
En hel järnhandel med skruv, ännu fler? O_o

Kan någon, eftersom han själv trots sin "pedagogiska" förklaring misslyckas med att få både mig och andra att inte förstå något alls, förklara hur homosexualitet och samkönade äktenskap hänger ihop med nazism?

Är det inte på tiden att KD åker tillbaka till medeltiden istället för sitter i riksdagen?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valaret2014/article19142546.ab

Jag är inte speciellt förvånad. Siewert Öholm har ju en hel grodfarm.

Visst är det så, men samtidigt är det svårt att avgöra lite vad som är vad. Är det frånvaro av en pappa som är problemet, eller handlar det om en känsla av att bli övergiven? Vara oönskad? Att ha en förälder som kanske måste jobba mycket så man blir själv mycket. Utbränd förälder som inte har någon att bli avlastad av. I ett homoförhållande finns (förhoppningsvis) två älskande föräldrar. Kanske räcker det även om det är två mammor.
Jag läste tidigare att det finns en utredning som visar att det handlar om att ensamstående mödrar har sämre ekonomi. De kan inte i samma utsträckning välja att bo i de bra/priviligierade områdena, de har inte samma resurser att satsa på sina barn, och därför får deras barn en genomsnittligt sämre start i livet, vilket resulterar i ett större utanförskap.

Var det inte dansbanorna? Det började nog där och sen har det bara gått utför...
Nejdå, det började med att flickor fick gå i skolan och ha egna åsikter, Gud bevare mig. Det ledde till nazismen och andra världskriget och ser vi inte upp och hindrar flickebarn från att tro att de är något kommer alla svenska unga män bli bögar, medlemmar av MC-gäng och marschera i takt med armbindlar. :yuck:

Tacka vet jag spanska inkvisitionen! :up:

Åh dear lord :rofl: Satte kaffet i halsen! Det förklarar ju allt! Nazisterna är sexuellt frustrerade eftersom deras ideologi inte tillåter homosexualitet, en homosexualitet som gjorde de till nazister från första början. Det här måste vi uppmärksamma för att ge dem den hjälp de behöver.
Jag rekommenderar att vi startar en välgörenhetsgala för att kunna donera jourhavande bögar och flator till dem. Möjligtvis kan också förbön hjälpa, det vet jag att Carola har bra koll på.

Vi hade en härlig herre i kommunens socialnämnd här som skrev mycket intressanta inlägg på sin facebooksida.
"Nu i dagarna har Sverige insamlingar till Världens barn. Hade de ändå tänkt på djuren också och instiftat en insamling för Världens djur! Då hade också jag gett några kronor. Inte till världens barn. De kan jobba..."
Han gillade även artikel om att asylsökande från muslimska land är terroryngel..

Jag tyckte det här var så strålande! Heja Siewert, säger jag! :bow::banana:

Ju tydligare tokstollarna är med vad de egentligen vill och tycker (till skillnad från det mer politiskt städade/slipade, där aldrig något sägs rakt ut - för då går det ju att säga emot!), desto tydligare blir det att de är just tokstollar. :up:

Alla vet väll att homosexualitet är grunden till allt ont. Fast egentligen är det ju bara bögarnas fel efter som att lesbiska par (okej sexet iallafall) är lite hett :grin:

"Jag tror på en man som kan visa känslor och gråta och skratta, men inte för den skull vara en kvinna."
Älskade siwert.... Say no more, say in more

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka