RIP min älskade Stig

Babe

Trådstartare
Fick mig en chock i morse, och jag har nog inte kommit över det än.
HIttade min älskade Stig död. Han låg på en stol i vardagsrummet, såg ut som han sov precis som han brukar på den stolen, men huvudet hade trillat utanför stolsdynan.
Sju år gammal, det såg fridfullt ut, inget som kan ge en indikation på vad som hänt. Inga sår, Inget som ser ut som att han kämpat ( och då borde jag hört honom).Kan katter få hjärtattack? Hur vanligt kan det vara att djur bara dör i sömnen. Han var kastrerad, lite överviktig men inget onormalt utan mest en hängbuk.

Jag och det övriga kattgänget sörjer honom djupt och jag försöker förtvivlat förstå vad som hänt, senast igår var han jätte pigg och var med och lekte torrisleken och sprang och tokade sig.

/ledsen B
 
Sv: RIP min älskade Stig

Vilken chock - beklagar sorgen. :(
Det går alltid att låta veterinären obducera honom om du vill veta men det kanske inte känns rätt?
 
Sv: RIP min älskade Stig

Så sorgligt :cry:. Det är nog väldigt ovanligt att katter dör i sömnen, men de kan drabbas av så gott som allt som människor får, inklusive hjärtattack och hjärnblödning. Skönt åtminstone att Stig var lycklig ända till slutet och slapp känna någon smärta.
 
Sv: RIP min älskade Stig

Min Abbies bror Simon gick bort helt oväntat. Han verkade också ha gått bort i sömnen. Nu obducerades inte han, men tydligen är hjärtstopp inte så jätteovanligt på katter. Inte så att det händer ofta, men det händer.
En uppfödare förlorade sin dräktiga honkatt på så vis. Hon obducerades, men man hittade absolut ingenting. Hon låg likadant som när ägaren såg henne några timmar innan och då levde hon, men sov.
 
Sv: RIP min älskade Stig

Vilken chock - beklagar sorgen. :(
Det går alltid att låta veterinären obducera honom om du vill veta men det kanske inte känns rätt?

Hade faktiskt inte en tanke på att obducera honom, var nog lite för chockad för att tänka klart. Körde iväg för att få honom kremerad. :(

/B
 

Liknande trådar

Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
2 249
Senast: Eva S
·
Övr. Katt Min finaste älskade lilla katt vid namn Katten fick somna in igår. Det gick lugnt och fint till men nu gråter jag floder. Hur hanterar...
2 3
Svar
53
· Visningar
12 287
Senast: LevelSkin
·
Övr. Katt Det känns helt overkligt, jag har nog inte förstått det än. Sent i onsdags kväll försvann hon i mina armar, hon fick det lugnt den sista...
Svar
5
· Visningar
2 271
Senast: tassel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp