Rinnande ögon

vippan

Trådstartare
Kissens ögon rinner och kladdar. Har tvättat rent och sköljt ögonen och det blev bättre. Finns det ngn receptfri ögonsalva man kan använda till katt? Ev har han fått en liten reva på hornhinnan, svårt att se.

finns på apoteket som man tar en vecka om jag minns rätt, blir det inte bra med den salvan bör man åka till vet.

Salvan har jag använt på både hundar och katter och den har funkat bra.

Min ena katt hade mycket ögoninfektioner när jag fick hem honom som kattunge. Veterinären sa då att jag skulle köpa Noviform som är en receptfri ögonsalva som även används till människor. Använde denna och han blev bra direkt :)

/snurpe

Finns det risk att han har skada på hornhinnan ska du åka in omedelbums, får du bakterieangrepp i underliggande vävnad kan det sluta illa...

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
529
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
474
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan... 2
Svar
22
· Visningar
1 709
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 935
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka