Rinnande ögon?

Youweremyangel

Trådstartare
Min katt fick för två månader sedan två kattungar och dessa kattungar har sedan födsel haft rinnande ögon. Det som rinner ut fastnar sedan under ögonen och bildar mörka fläckar. Är det någon som vet vad det kan bero på?
 
Sv: Rinnande ögon?

Mörka, rödaktiga fläckar kan det bli av tårvätska då den innehåller ett missfärgande protein. Inte farligt i sig, det ser bara illa ut. Däremot ska såklar anledningen till rinnandet undersökas då rinnande ögon kan bero på infektioner eller problem med tårkanalerna. Ta kattungarna till en veterinär.
 

Liknande trådar

Katthälsa Vi har två gudomliga kattungar hemma nu som är 4 månader. Jag har läst så mycket jag kunnat om foder och vilket som är bäst. Nu äter de...
Svar
16
· Visningar
1 141
Senast: MiniLi
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 874
Senast: Badger
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
778
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
788
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp