Rinnande ögon?

Nea86

Trådstartare
Min hästs ögon har i dagarna börjat rinna. Blir ju ofta så mot våren, men jag tycker att det rinner väldigt mkt. Hon är inte irriterad,röd elelr svullen i ögonen, utan det bara rinner.
Har tvättat runt ögonen med koksalt och försökt spola lite i nederkanten på ögat (vilket hon ju inte tycker är så kul precis).
Har hört att avsvalnat kamomillte ska vara bra, så detta ska testas imorgon! :)
Någon som har testat detta?
Finns det några andra knep attta till?
Tacksam för alla tips!

Sv: Rinnande ögon?

En häst i stallet besväras av solen, så hon får svart flugluva som solglasögon, vilket funkar superbra för henne :idea:

Sv: Rinnande ögon?

Vår ena har problem med rinnande öga ibland (han är enögd, så det är bara ett öga) pga igenväxta tårkanaler. Vi tvättar med ögontvätt när det blir för mkt men annars är det som hjälpt bäst att fläta pannluggen på honom = inget som ligger och irriterar i ögonen.
Två ggr har vi haft veterinär ute som gett salva mot infektion/bakterier men sedan vi började fläta pannluggen har ögat sett fint ut.

Liknande trådar

Hundhälsa Hämtade min hund på hunddagis efter jobbet idag, och allt var som vanligt. Men när vi kom till stallet 10 min senare reagerade jag på...
Svar
7
· Visningar
2 256
Senast: _Taggis_
·
Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 595
Senast: Sol
·
Katthälsa Min ena katt har fått hudproblem. Jag upptäckte det första symtomet i helgen. Då var det ena bröstvårtan som var sårig. Eller typ som...
Svar
1
· Visningar
978
Senast: mackan
·
Hundhälsa För snart två år sedan fick Ivan ett irriterad öga med svullet ögonlock. Han hade ett litet, litet sår på ögonlocket, men blev...
Svar
18
· Visningar
7 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka