Rinnande öga

Emelei

Trådstartare
Är det fler som har haft problem med rinnande ögon på hästarna i sommar? Vad har ni gjort, har ni varit i kontakt med vet, hur har ni förebyggt?

Min pålle har haft ett rinnande öga sen ungefär en vecka tillbaka, läste att man kunde använda Noviform ögonsalva till häst. Ringde för säkerhetsskull till vet. och frågade och de tyckte att det lät ok. Skulle återkomma om salvan inte hjälpte.

Någon annan som har provat?

Sv: Rinnande öga

Vi har haf tdet till och från på en va gammel hästarna nu nder sommare.På h onom har det hjälpt att badda med ljummet vatten på en bommuls tuss flera gånger om dagen och sett till att han haft flughuva på sig.
även blåst kan ge rinnande ögon.

Salvan vet jag inget om tyvärr.

Min 2 åring har haft rinande ögon, vet skrev ut någon salva som hon ska ha ggr/dag i en vecka, kommer inte ihåg vad den heter nu men börjar på C iaf. kan kolla upp det ^^

Min häst får det ett par ggr varje höst när det börjar blåsa och blir kallt. Jag tvättar rent med koksalt några ggr om dagen och sen köper jag en salva av veterinären som ser ut som en spruta, då går det bort på några dagar. Ska kolla vad salvan heter, jag har den alltid hemma...

För ett par år sedan hade jag problem med rinnande ögon på mitt sto under sommarmånaderna. nu har jag inte det problemet längre eftersom jag vet hur jag ska behandla. Jag köper ögontvätt på apoteket (för människor, funkar bra) och tvättar varje dag. Sedan använder jag Noviform ca var tredje dag efter tvätt.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
1 001
Senast: Sirap
·
Hästvård Lång historia kort, vi köpte en ponny förra hösten så detta har varit vår första sommar. Och det har varit en jobbig sommar. Han har...
Svar
0
· Visningar
587
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 481
Senast: Bison
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 359

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka