Rimligt pris för att hyra hall?

MiniLi

Trådstartare
Vad skulle ni tycka är ett rimligt pris att betala för att hyra en inomhushall för hundträning?

Stället i fråga är varken isolerat eller uppvärmt (håller sig ungefär några grader varmare än ute), ca 100 kvm stort och är belagt med nålfiltsmatta (utan stötdämpning) som underlag.

Skulle ni uppskatta om det utöver timpris fanns möjlighet att köpa någon form av månads/säsongskort? Hur bör prisbilden för ett sådant se ut i relation till timpriset?

Sv: Rimligt pris för att hyra hall?

Ridhus har bättre underlag så man kan syssla med lite fartigare aktiviteter, och där tycker jag 100kr/ timme är ok. Så kanske 50kr/timme.

Hallen jag hyr in mig på i vinter är ca 200 kvm stor, isolerad men inte uppvärmd och har också icke dämpande nålfiltsmatta. Den kostar 700 kr för 3 timmar kvällstid. Men det är vad som finns häromkring om man inte vill vara i/hittar något ridhus.

Uppvärmd hall, konstgräs, tillgång tillkoner, några agilytyhinder, rallyskyltar, fikabord. Toa finns däremot i klubbstuga som normalt inte är öppen...

Vardag, dagtid 250kr/tim
Vardag, kväll 300kr/tim
lö/sö/helg 350kr/tim

Har bara tränat en gång, helg 2 tim 7 pers alltså 100kr/person vilket det absolut var värt. Och jag ser inte uppvärmningen som det viktigaste i en träningshall, hade jag fått välja hade jag helt klart prioriterat tillgång till toa högre, i synnerhet om man har en bit att åka. Däremot var det jättebra med tillgång till rallyskyltar, vi hade visserligen med egna men ny kunde vi bygga två rejäla banor av olika svårighetsgrad samtidigt och hinder hade vi inte med oss.

100kr/timme för enskild bokning av ridhus på attraktiva tider låter väldigt lågt, kan man verkligen hyra ridhus för de priserna? Eller menar ni att man har samma system som när man rider på "öppna" timmar, att var och en som kommer och tränar betalar men att man inte kan styra hur många som är där samtidigt?

Mitt närmsta ridhus kostar 100 kr/timma enskilt, så det är nog en bra jämförelse :)

Nu har jag satt priset till 50 kr/timma. Får justera längre fram vid behov :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka