Rilke e.RitualX Wendekreis, vad vet ni?

ch791022

Trådstartare
Såg en avkomma efter honom på bild, var verkligen en sådan man lade märke till. Men har aldrig hört talas om honom innan.

/Camilla

Sv: Rilke e.RitualX Wendekreis, vad vet ni?

Jag känner till en som är e: Wendekreis, vet dock inte om de e samma som ritualX wendekreis?
men är det samma så.
Den valacken har en grym utstrålning! Verkligen en sådan man lägger märke till bland andra, dock med ett speciellt sinnelag och inte lätt att tas med.

Rilke är en Hannoveranarhingst ifrån Warendorf. f.1995, 174 cm hög och brun. Tävlat Grand Prix dressyr med Martin Stamkotter i sadeln. Han blev tvåa (133,25) i sitt hingstprov i Dressyren. Han är godkänd i Westfalen, Rheinland och Hannover. Rilke har framgångsrika avkommor i alla dicipliner.

http://www.youtube.com/watch?v=uXislm8XDPg

Han är som sagt e. Ritual (e. Ramiro Z - Der Löwe xx). Ritual som klassades som hopphingst har efterlämnat sig ett antal (12?) godkända hingstar bla Rickmer, Recaro.
På hans 100 dagars test kom han femma totalt (128,33) och fyra i hoppning (135,09). Han har även lämnat ett stort antal avkommor som går i sporten tom Svår hoppning.

Såg en avkomma som var till salu som såg riktigt fin ut, men eftersom jag inte ska köpa häst. Men har ett sto som förmodligen får bli kvar i avelsboxen så är det alltid intressant med stamtavlorna ändå.

Vet du vilka avkommer det är som är framgångsrika i dressyren och på vilken nivå eftersom det är gångartssto jag har?

/Camilla

Har själv inte hittat så mycket mer om honom och framförallt inte om hans avkommor. Bara hittat att han ska ha avkommor i hyfsat höga klasser i alla dicipliner.

Har själv en valack e. Rilke (antagligen den du såg). Har ju i och med det hållt utkik på tävlingar (endast hopp- dock) efter släktingar. Sett en till efter Rilke, som var väldigt lik min i typen (resningen och lättheten) även fast min kanske ändå är snäppet lättare. Rörde sig väldigt bra den med (båda väldigt likt sin far, mjukt och med väldig lätthet), men hoppade kanske inte lika scoopigt.
Även sett några e. Ritual, även dom väldigt fin modell på. Titta på bilderna på Ritual :love:¨

http://www.gatewoodfarms.com/semen/ritual/index.html

Tror också att det var din valack jag såg, fux med mycket vit?
I så fall fall riktigt fin, synd att det inte är ett sto ;)
Är den bra i temperanentet också? Låter som det ska vara en av sakerna som kännetecknar hans avkommer vad jag förstått av det som står om honom.

Såg bilderna på ritual :love:

Hittade också denna länken från hans tyska ägare:

http://www.hengste-kothe.de/10.html

Ännu fler härliga bilder :laugh:

Hade varit otroligt roligt att få använda en sådan hingst i till mitt sto men är tyvärr utanför min ekonomi :cry:

/Camilla

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 657
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 086
Senast: Piaff
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
592
Senast: Lavinia
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 811
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka