Riktigt tjockt fleecetäcke?

Matten

Trådstartare
Kan någon tipsa om var jag kan hitta ett sådant? I vissa fall tycker jag att ett "vanligt" fleecetäcke är lite för tunt, skulle vilja ha ett som är riktigt tjock och gosigt! :)
Mvh. Matten

Sv: Riktigt tjockt fleecetäcke?

Horsewear har, i golden stripe ränderna! :laugh:

HW fleecetäcken är jättetjocka och gosiga! Har själv ett i New Market färger som är sååå läckert.

Annars kanske ylle är ett alternativ, eller ett täcke som är dubbelsytt med Teddy på insidan, finns från bla Pessoa och Jacson.

förutom horseware så har horze ett som heter embrace som är riktigt tjockt och mjukt. köpte två på rea för typ 150 kr styck och dom har verkligen varit jättebra!

dralon är en tjockare typ av fleece, och bla eskadron och equest gör såna i många fina färger.:)

Jag har 2st fleecetäcken som är fodrade med teddy. De har kryssgjordar och sitter super på mina hästar. Dessutom har jag märkt att när hästen är svettig bara fukten åker rätt igenom och lägger sig på utsidan så hästen torkar fort.
Märke: Thermomaster
Köpt: H***s

Letar du efter ett RIKTIGT TJOCKT fleecetäcke så vet jag 1 och det är Anna Scarpati!! Det är supertjock fleece och på övre halvan av täcket är det dessutom dubbla lager!! Det motsvarar nog 3-4 "vanliga" fleecetäcken i tjocklek på ryggdelen. På undre delen är det bara ett lager men som sagt är det riktigt tjockt också! Mycket varmt täcke som du ej kan ha och lägga på en längre tid på sommarhalvåret, det blir för varmt!

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Shixle
·
Kropp & Själ Jag har alltid haft rätt tunt hår, typiskt svenskt; fint och tunt och blont. Det gör inget att jag inte har nåt tjockt hårsvall, alls...
Svar
12
· Visningar
771
Senast: MissFideli
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
221
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
644
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka